مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس افتتاح شد
کد خبر: 3789089
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس افتتاح شد

گروه فرهنگی – با حضور تولیت آستان قدس رضوی مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس افتتاح و از چند پروژه اشتغال زایی و محرومیت زدایی این نهاد رونمایی گردید.

مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس و رونمایی از پروژه‌های اشتغال زایی و محرومیت زدایی آستان قدس رضوی که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 1000 کانون خادمیاری در سراسر کشور شکل گرفته و فعال شده‌که بخشی در حرم مطهر بوده و بخش دیگر هم در شهرهای دیگر در حال انجام است. خدمت رسانی به مردم در استان‌ها به نام آستان قدس رضوی آغاز شده و در شهر مشهد هم این نهاد سالانه خدمت به میلیون‌ها زائر از اقشار مختلف را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه خدمت و توجه به همسایه‌های امام رضا(ع) و مجاوران آن حضرت امر مهمی برای ماست و دفاتری نیز جهت این خدمترسانی فعال شده، عنوان کرد: وظیفه آستان قدس رضوی خدمت رسانی، کار فرهنگی و همچنین تسهیل زیارت امام رضا(ع) است. دفاتر خدماتی آستان قدس نیز نسبت به این امور بی توجه نبوده و فعالیت های آن محدود به یک ساختمان نیست.

رئیسی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های منشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به آستان قدس موضوع تسهیل زیارت مردم مورد توجه زیادی قرار گرفته که در همین راستا، این دستور کا در برنامه های آستان قدس قرار گرفته است و هر اقدامی که در جهت تسهیل زیارت و برگزاری زیارت دلنشین لازم است، انجام خواهد گرفت. بخشی از این اقدامات صورت گرفته و بخش دیگر هم در حال انجام است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کلنگ زنی مرکز خدماتی و فرهنگی در خراسان شمالی به واسطه کمک‌های آستان مقدس عنوان کرد: تصمیم گرفتیم تا یک مرکز خدماتی و فرهنگی برای مردم خراسان شمالی ایجاد کنیم تا روز به روز این مرکز توسعه پیدا کند و برای مردم ماندگار شود. بر همین اساس در این استان یک مجموعه اقتصادی از کشت و صنعت راه اندازی شده که از آن به عنوان موقوفه یاد می‌شود چرا که مقام معظم رهبری آن را هدیه کرده‌اند و بخشی از درآمد آن باید در منطقه صرف شود.

رئیسی تصریح کرد: در شهر زابل هم 200 هکتار از اراضی که قابل کشت نبود، با سرمایه گذاری و کمک آستان قدس فعال شد که البته این مقدار باز هم افزایش خواهد یافت. همچنین تعدادی دام سبک به برخی از خانواده‌هایی که مشکل اقتصادی داشتند، اهدا شد. البته باید اشاره داشت که برای آستان قدس رضوی این امکان وجود نداشت که همه آن شهر را تحت پوشش اقدامات خود قرار دهد اما سعی شد تا آنجایی که ممکن است، به خانواده‌ها دام سبک داده شود. این کار در مناطق که ممکن بود به دلیل مشکلات اقتصادی، مردم آن منطقه مجبور به مهاجرت شوند، صورت گرفت.

وی افزود: این اقدامات تنها کمک به محرومین نیست بلکه باز کردن گره از مشکلات مردم است چرا که در برخی از مناطق موجب اشتغال زایی می‌شود. همچنین جوانانی که در این مناطق هستند، اگر تشویق به ماندن در منطقه خویش شوند، این ماندگاری به حفظ امنیت ملی نیز کمک خواهد کرد. باید توجه داشت زابل در نقطه مرزی کشور قرار دارد و با تهدیداتی مواجه است. بر همین اساس حضور این جوانان در آن منطقه سرمایه عظیم ملی بشمار می‌آید و حضورشان به نوعی موجب حفظ منطقه می‌شود.

رئیسی افتتاح مرکز جامع ارتباطات با شماره 138 در حرم مطهر رضوی را امری بسیار مهمی در جهت خدمت رسانی به زوار دانست و افزود: رایزنی‌های بسیاری صورت گرفت تا موفق شدیم برای این مرکز یک شماره 3 رقمی را به ثبت برسانیم. بر همین اساس باید تمام بخش‌های آستان قدس رضوی پاسخگو باشند. در واقع 138 باید به نماد پاسخگویی تبدیل شود چون لازم است به حرف مردم توجه داشته باشیم چراکه ممکن است برخی از پیشنهاداتی که به به ذهن مردم می‌رسد، به ذهن ما نرسد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که امروز آستان قدس رضوی در مشهد مقدس قبله همه دل‌هاست و با توجه به پذیرایی از 30 میلیون زائر در سال که موجب متوجه ساختن جهان اسلام به این نقطه می‌شود، باید به این نقطه توجه ویژه داشت و این شماره می‌تواند موجب برقراری ارتباط زائرین همه مناطق با این مجموعه شود.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: قرار است در این مرکز فرایندی مانند یک مرکز تلفن راه اندازی شود تا در نتیجه آن یک بانک پیشنهاداتی ایجاد گردد و بخش های مختلف آستان قدس بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیسی اظهار کرد: برنامه ما ایجاد 100 میقات الرضاست که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند. البته ممکن است مشکلاتی در این مجموعه ها وجود داشته باشد اما مردم می‌توانند با شماره گیری 138 این مشکلات را بازگو کنند. در این مرکز یک طرح نظارت ملی و همگانی نیز فعال شده که به صورت مکانیزه همه افرادی که در آستان قدس فعالیت دارند، از این طریق باید خود را برای شنیدن پیشنهادات و انتقادات مردم آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم پروژه‌های داخل حرم از جمله صحن رضوان که یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها بشمار می‌رود و قبله این صحن مضجع امام رضا(ع) قرار دارد را راه اندازی کنیم.

رئیسی گفت: نقش ما این است که بتوانیم این عشقی که در مردم وجود دارد را به گونه‌ای ساماندهی کنیم تا ارتباط بین خادم و مخدوم برقرار شود. در واقع باید خادم و مخدوم با نام امام رضا(ع) به یکدیگر متصل شوند و نورانیت شریف امام رضا(ع) باعث رونق گرفتن این کار شود چرا که این کار می‌تواند کمک به نیازمندان، ملت و دولت باشد. امید است این کارها با این نام روز به روز و رونق گیرد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۲
بهنام برزگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۲۲:۲۴
0
0
سلام من بیست ملیون قرضدارم چیگار کنم ایا از حرم امام رضا یه وام میدن کم کم پرداخت کنم ندارم چیکار کنم اخرین امیدم این نظر بود
captcha