شرایط سخت فعلی به معنای بن‌بست نیست/ مکلف به تبلیغ خدمات انقلاب هستیم
کد خبر: 3789147
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
جهانگیری:

شرایط سخت فعلی به معنای بن‌بست نیست/ مکلف به تبلیغ خدمات انقلاب هستیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شرایط کنونی گفت: بیان دستاوردها به معنای نبود مشکلات نیست، شرایط سختی در حال سپری است؛ البته شرایط سخت فعلی به معنای بن‌بست نیست بلکه باید از دل آن‌ها راه عبور از تنگناها را ایجاد کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور شامگاه یکشنبه، 21 بهمن در مراسم بهره‌برداری از فاز اول ایستگاه مترو امام حسین(ع) شیراز با تأکید بر اینکه مکلف به اعلام و تبلیغ خدمات انقلاب طی چهار دهه گذشته هستیم، گفت: بیان دستاوردها به هیچ عنوان به معنای نبود مشکلات نیست، بلکه مردم مشکلاتی دارند و شرایط سختی در حال سپری است؛ البته مكرر گفته‌ام شرایط سخت فعلی به معنای بن‌بست نیست بلکه شرایطی است كه باید از دل آن‌ها راه عبور از تنگناها را ایجاد کرد.

اعتماد مردم را بازسازی کنیم
وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد مردم را بازسازی و آن‌ها را امیدوار کرد، گفت: ضعف‌هایی در مسئولان وجود دارد كه به آنها اعتراف می‌كنیم؛ گاهی تصمیم‌های اشتباهی گرفته‌ایم که قطعاً نیت بر این بوده كه تصمیم‌هایی برای كمك به پیشرفت عمومی و مردم ایران گرفته شود.
جهانگیری با اشاره به شرایط کنونی گفت: هیچ افق تیره و تاری در مقابل ایران اسلامی وجود ندارد، ما آینده روشنی را پیش روی کشور می‌بینیم.
وی با بیان اینکه ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه از ثبات و امنیت بی‌نظیری برخوردار است، گفت: همه اتفاقات منطقه با هدف بر هم زدن آرامش و ثبات ایران بوده است، البته برخی از کشورهای همسایه کج فهمی‌هایی دارند؛ آنان باید بدانند که اگر خدشه‌ای به امنیت ایران وارد شود، کشورشان امن نخواهد بود زیرا ایران لنگرگاه امنیت منطقه خاورمیانه است.

جامعه ایران وارد دنیای جدید شده است
معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن تبریک چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جامعه ایران وارد یك دنیای جدید شده و چهل سال سرافرازی را رقم زده است، گفت: امروز تلویزیون ایران به طور شفاف سخنان مقامات آمریكایی را مبنی بر عدم برگزاری چهل سالگی انقلاب را پخش می‌کند كه این حرف ساده‌ای نیست.
وی با بیان اینکه آن‌ها بر اساس پایان جمهوری اسلامی همه برنامه‌های خود را تنظیم كرده بودند، گفت: ایرانی‌ها در مواقع حساس، سخت و سرنوشت‌ساز همواره از قدرت لایزال الهی بهره‌مند بوده‌اند و فردا نیز دشمنان یکبار دیگر در مقابل ایرانی‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی باید سرتعظیم فرود بیاورند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود فارس را استانی پر ظرفیت دانست و گفت: این استان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند علاوه بر مشکلات خود، مسائل سایر استان‌ها را نیز مرتفع کند.
جهانگیری با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت فارس، نیروی انسانی متخصص و توانمند این خطه است، گفت: استان فارس و نیروهای متخصص و کارآمد این استان، قادر به ایجاد تحول در این استان و منطقه هستند.
وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی استاندار فارس و امام جمعه شیراز، گفت: در بحث مشکل کشاورزان و استمهال وام‌ها، دولت مصوبه‌ای دارد که امیدواریم اجرایی شده و مشکلات مرتفع شود.
جهانگیری تأکید کرد: اگر کشاورز خوب تولید کرده و محصول تولیدی را خوب بفروشد، به حتم رابطه بانکی مناسبی را هم دنبال می‌کند، اما این انتظار وجود دارد که اگر کشاورزان  مشکل دارند، دولت کمک کند.
معاون اول رئیس جمهور به زیرساخت‌های فارس از جمله راه آهن شیراز - بوشهر هم اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در شورای اقتصاد فاینانس این پروژه توسط کشور چین گرفته شد.
جهانگیری یادآور شد: مسئله تالاب‌ها و آب از دغدغه‌های بزرگ و جدی استان فارس است که در دستور کار شورای عالی آب کشور قرار گرفته است.
وی به افتتاح سه طرح شهری در کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: هر سه طرح کاری بزرگ بود، چرا که در زمانی با سرعت در عملیات اجرای مواجه شدند که کشور با بحران مالی روبه‌رو بود .
معاون اول رئیس جمهور همچنین با تصریح اینکه تا قبل از انقلاب در هیچ شهری از ایران مترو وجود نداشت، اجرایی شدن مترو در کلانشهرها را کاری بزرگ توصیف و تاکید کرد که دولت سال گذشته باهدف تکمیل خطوط مترو کلانشهرها دو میلیارد دلار از محل فاینانس برای خرید واگن تصویب کرد که امید است بخشی از این اعتبار به مترو شیراز اختصاص یابد.
انتهای پیام 

captcha