سال‌های پس از انقلاب اوج موفقیت فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3789157
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲
سما بابایی در گفت‌وگو با ایکنا:

سال‌های پس از انقلاب اوج موفقیت فعالیت‌های قرآنی است

گروه فعالبت‌های قرآنی ــ حافظ بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را می‌توان اوج موفقیت فعالیت‌های قرآنی دانست، افزود: با وجود این موفقیت‌ها، باز هم نیاز به ایجاد زیرساخت‌ داریم تا آن دسته از افرادی که علاقه دارند، در این مسیر قرار گیرند.

سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اوج موفقیت فعالیت‌های قرآنی استسما بابایی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه تربیت حافظان قرآنی اظهار کرد: به عقیده من طی 40 سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، در زمینه فعالیت‌های‌ قرآنی از جمله تربیت حافظان، قاریان و فعالان قرآنی پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و شاهد این هستیم که در این سال‌ها توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم.
 
وی ادامه داد: در اقع یک مطالبه از سوی مردم وجود داشته که مسیری را برای خود هموار کرده‌اند و ما امروز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از افراد در مسیر تربیت قرآنی قرار گرفته‌اند.
 
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: با وجود این موفقیت‌ها، باز هم نیاز به ایجاد زیرساخت‌ داریم تا آن دسته از افرادی که علاقه دارند، در این مسیر قرار گیرند. همچنین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اگر اقدامی هم بناست صورت گیرد، از مدارس شروع شود چرا که مدارس می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری بر روند تربیت قرآن داشته باشند.
 
بابایی ادامه داد: ما به عنوان یک حافظ و فعال قرآنی در هر جایگاهی که قرار داریم، باید به گونه‌ای عمل کنیم تا مردم به این دست فعالیت‌ها علاقه پیدا کنند و خودشان در این مسیر قرار گیرند. اگر کیفیت تربیت قرآنی مدنظر قرار گیرد و به آن توجه بیشتری شود،  قطعاً این امر می‌تواند در جذب افراد مختلف تأثیر داشته باشد. از همین رو افرادی که متولی اینگونه فعالیت‌ها هستند، باید به این نکته مهم توجه بیشتری داشته باشند.
 
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم قرآن را همانند اقیانوسی دانست که پایانی ندارد و تصریح کرد: با این وجود، قطعاً افرادی هم که وارد حوزه‌های مختلف قرآنی می‌شوند، باز هم هرچه به سمت جلو پیش می‌روند، معارف عمیق تری از کلام الهی را کسب می‌کنند. هنوز راه زیادی مانده تا بتوانیم به آن هدفی که در نظر داریم، برسیم؛ به ویژه برای نسل جوان باید اقدامات بهتری انجام شود تا علاقه بیشتری به این فعالیت‌ها پیدا کنند.
 
بابایی بیان کرد: امید است برای نسل جدید وقت بیشتری گذاشته شود و همچنین توجه بیشتری نیز به آن‌ها صورت گیرد تا این آموزش‌ها و داشته‌هایی که در دوران ما وجود دارد، به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود تا آن‌ها هم بتوانند از این دریای عمیق و معرفت الهی استفاده کنند؛ چه بسا با این اقدامات بتوان تربیت شدگان بهتر و بیشتری را در آینده نزدیک شاهد بود.
 
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم تأکید کرد: بنابراین باید به این افرادی که علاقه‌مند هستند بها داده شود و در زمینه‌های مختلف نیز ارزش‌گذاری شود، چرا که اگر جوانان برخورد خوبی را در مقابل مشاهده کنند و بدانند که موفقیت خوبی را کسب خواهند کرد و از آن‌ها حمایت می‌شود، قطعاً در این مسیر حرکت خواهند کرد و جذب این مسیر خواهند شد.
 
انتهای پیام
captcha