بیش از هزار روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار هستند
کد خبر: 3789167
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

بیش از هزار روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۶۸ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: عملیات گازرسانی در ۵۰۵ روستا نیز در حال انجام است و مطالعات لازم برای گازرسانی در ۴۹۹ روستا نیز انجام شده است.

بیش از هزار روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی، شب گذشته، 21 بهمن ماه، در نشست خبری در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی استان، با اشاره به وجود دو هزار و ۸۷۲ روستا در سطح استان، اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۵۴۵ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و امکان گازرسانی به آنها وجود دارد.
وی ادامه داد: هزار و ۶۸ روستای استان از نعمت گاز برخوردار بوده و عملیات گازرسانی در ۵۰۵ روستا نیز در حال انجام است و مطالعات لازم برای گازرسانی در ۴۹۹ روستا نیز انجام شده است.
شیخی با اشاره به اینکه ۴۴ شهر در استان با ضریب نفوذ ۹۹.۶۰ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در سطح استان تاکنون چهار شهر خلیفان، زرآباد، قطور و میرآباد از وجود نعمت گاز بی‌بهره هستند که در ماه‌های اخیر مجوز گازرسانی به شهر قطور نیز صادر شده و در سه شهر دیگر فاقد گاز استان، نیز عملیات گازرسانی در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی به صنایع ۸۰۰ واحد صنعتی در سطح استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی که از مصرف‌کنندگان عمده سایر سوخت‌ها بوده در حال تبدیل به مصرف‌کنند‌گان گاز هستند و در مجموع ۹۳۰ هزار مشترک گاز در سطح استان وجود دارد که با ۴۵۰ هزار علمک و توسط ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه و تجهیزات مدرن گاز به دست آنها رسیده است.
انتهای پیام

captcha