چهل سالگی انقلاب، نشانه بلوغ و عقلانیت است
کد خبر: 3789181
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

چهل سالگی انقلاب، نشانه بلوغ و عقلانیت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ پیشکسوت فرهنگی و سیاسی در اصفهان با بیان اینکه عدد چهل در فرهنگ دینی ما جایگاه و ارزش خاصی دارد، گفت: چهل سالگی انقلاب، نشانه بلوغ و عقلانیت است.

چهل سالگی انقلاب، نشانه بلوغ و عقلانیت است

سیدعلی نکویی، پیشکسوت فرهنگی و سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی کشور بود و به همین دلیل یکی از شعارهای اصلی انقلاب، شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بوده است. استقلال سیاسی یعنی اینکه ما به قدرت‌های خارجی به خصوص قدرت‌های استکباری وابسته نباشیم.

وی افزود: امروزه هیچ قدرتی نمی‌تواند مدعی باشد که ما را تحت نفوذ خود قرار داده است. ساختار و جریان‌های داخلی کشورمان به صورت مستقل تصمیم می‌گیرند و تحت تأثیر قدرت‌های خارجی نیستند. 

عدالت اجتماعی از دستاوردهای انقلاب است 
این فعال سیاسی و فرهنگی بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب، عدالت اجتماعی است، در سال‌‌های مختلف قشرعظیم جامعه ما به خصوص روستاییان در محرومیت شدیدی به سر می‌بردند، ولی امروزه به برکت چهل سال تلاشی که جهادگران و دولت‌های مختلف داشته‌اند، چهره روستاها و شهرها نیزعوض شده و مردم از نعمت آب، برق، گاز و بهداشت بهره‌مند شده‌اند.
تکویی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی و بعضی از بی‌تدبیری‌هایی که شکل گرفت شاید باعث شد تا حدودی آنگونه که باید به هدف‌های‌مان نرسیم، مثلاً اینکه جامعه دچار مشکلات اقتصادی است، ولی با اندکی تدبیر، می‌توان مشکلات را برطرف کرد.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب و در حکومت سلطنتی شاه، حرکت‌هایی صورت می‌گرفت که با شئونات اسلامی سازگار نبود، ولی امروزه جامعه دچار این گونه مسائل نیست و جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی مطرح است.
وی تصریح کرد: اکنون در بین مردم دوستی و صمیمیت وجود دارد و دستگاه‌های سیاسی و احزاب نیز باید اعتبار لازم را به مردم بدهند تا بتوانند نقش تعین کننده‌ای در سطح سیاسی کشور داشته باشند.
نکویی بیان کرد: امسال چهلمین سال انقلاب است و عدد چهل در فرهنگ دینی ما جایگاه و ارزش خاصی دارد، این عدد نشانه عقلانیت و بلوغ انقلاب است. شیطنت‌های استکبار جهانی و تهدیدهای آمریکا هرچه بیشتر شود، مردم ایران انگیزه بیش‌تری پیدا می‌کنند که حضور پرنگ‌تری در مسائل سیاسی داشته باشند.
راهپیمایی 22 بهمن جنبه جناحی و حزبی پیدا نکند
این پیشکسوت حوزه سیاسی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که مردم از این نظام و حکومت حمایت می‌کنند و همیشه در صحنه هستند و طبیعتاً زمانی که مردم در صحنه حضور داشته باشند، هیچ شیطنتی از سوی دشمنان نمی‌تواند تأثیرگذار باشد و آن‌ها از نیات پلیدشان نسبت به جامعه ما ناامید می‌شوند. البته باید توجه داشته باشیم راهپیمایی 22 بهمن جنبه جناحی و حزبی پیدا نکند و با این کار بهانه به دست دشمنان ندهیم.
انتهای پیام

captcha