مشارکت مردم، ضامن بقای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3789183
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

مشارکت مردم، ضامن بقای انقلاب اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حکومتی که مردم در سال ۵۷ به وجود آوردند، یک حکومت ریشه‌دار و حقیقی است که برای ادامه حیات آن، مردم باید به صورت دائم در صحنه حضور داشته باشند.

مشارکت مردم، ضامن بقای انقلاب است

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مردم ایران در سال 57، یک حکومت دست‌نشانده را که در مقابل آمریکا هیچ‌‎گونه اراده‌ای نداشت و نسبت به مرم بسیار بی‌رحم بود، ساقط کردند.
وی افزود: دستاوردهای هر حرکتی در اهداف آن حرکت تعین می‌شود؛ لذا اولین دستاورد انقلاب این بود که دین در همه ابعاد و در رأس امور جامعه حاکم شد، دستاوردهای بعدی نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و یک فقیه عادل در رأس امور است.
این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف انقلاب، کوتاه کردن دست بیگانگان بود، زیرا در بهمن 57 حدود چهل هزار مستکبار خارجی آمریکایی که غارت‌گر اموال بیت المال بودند از کشور خارج شدند و چهل سال است هرچه تلاش می‌کنند که دوباره برگردند، موفق نمی‌شوند. قبل از انقلاب همه منافع کشور ما در خدمت استعمار بود، ولی بعد از انقلاب هیچ‌گونه مداخله استعماری در کشور انجام نشده است.
اژه‌ای خاطرنشان کرد: کشور ما از نظر فناوری و علمی به بیگانگان نیازمند بود، ولی امروزه در بسیاری از قسمت‌ها مثل سدسازی، پالایشگاه و نیروگاه به توانمندی رسیده‌ایم، این یعنی اهداف انقلاب تحقق پیدا کرده و برخی دیگر در حال تحقق است.
وی تصریح کرد: هر حکومت و نظامی اگر وابسته به خارج باشد، برای ادامه حیاتش نیاز به پشتوانه خارجی دارد، مثلاً آمریکا اعلام کرده که اگر از عربستان حمایت نکند، عربستان سقوط می‌کند. ولی حکومتی که مردم در سال 57 به وجود آوردند، یک حکومت ریشه دار و حقیقی است که برای ادامه حیات آن، مردم باید به صورت دائم در صحنه حضور داشته باشند.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: اثر راهپیمایی‌های روز قدس و 22بهمن، انتخابات، نماز جمعه و نماز عید فطر، اعلام حضور مردم در صحنه برای پاسداری از انقلاب است، یعنی اینکه هرگاه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن بیش‌تر شود، حضور مردم نیز برای دفاع از انقلاب جدی و بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha