دگرگونی در طراحی لباس ایرانی ـ اسلامی/ عرضه لباس هویت‌ساز به بازیگران ایرانی
کد خبر: 3789338
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
پاک‌بین تبیین کرد؛

دگرگونی در طراحی لباس ایرانی ـ اسلامی/ عرضه لباس هویت‌ساز به بازیگران ایرانی

گروه جامعه ــ دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به آثار ارسالی به این جشنواره از تحول در عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی خبر داد و اظهار امیدواری کرد به زودی ویترین مغازه‌ها از لباس‌های هویت‌دار و هویت‌ساز پر شود.

دگرگونی در طراحی لباس ایرانی ـ اسلامی/ عرضه لباس هویت‌ساز به بازیگران ایرانیپس از هفت سال فعالیت و در آستانه آغاز هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، تا چه در در احیای مد ایرانی ـ اسلامی موفق بوده‌ایم و چه قدر راه باقی مانده تا اینکه مد ایرانی اسلامی به عنوان یک سبک خاص به ایران و جهان معرفی شود؟ پاکبین، دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در گفت‌وگو با ایکنا؛ به این سؤال پاسخ داد و گفت: بررسی آثار رسیده به هشتمین جشنواره نشان می‌دهد ما شاهد یک دگرگونی در طراحی، دوخت، اجرا، انتخاب رنگ‌ها و تزئینات در عرصه مد ایران هستیم.

وی تصریح کرد: یک‌سری از طراحان به خوبی متوجه این موضوع شده و به طور دقیق اصول را در طراحی لباس، انتخاب پارچه، انتخاب قرارگیری و همنشینی رنگ‌ها در کنار هم و .... رعایت می‌کنند. مایه خرسندی است که شاهد این تحول هستیم و امیدواریم بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که خودمان برای ایران رنگ سال پیشنهاد داده و مدل‌های طراحی خوب را برای اجتماع، مراسم رسمی و مناسبت‌های مختلف ارائه دهیم.

دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در پاسخ به این سؤال که چرا همکاری و هم‌افزایی مناسبی برای طراحی لباس‌های بازیگران در جشنواره فیلم فجر وجود ندارد و لباس‌های بازیگران در فرش قرمز این جشنواره معمولاً مورد انتقاد قرار می گیرد، گفت: بازیگران در جریان برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و طرح‌های تعدادی از طراحان برتر کشور قرار دارند. ما اکنون طراحانی داریم که در تلاش برای تلفیق سنت و مدرنیته و روزامد کردن طرح‌های سنتی ایران برای استفاده در اجتماع هستند.

وی ادامه داد: بازیگران می‌توانند از طرح‌های فوق‌العاده این طراحان استفاده کنند و به جای لباس‌های عجیب، لباس با طرح فاخر ایرانی بپوشند. لباس بازیگران می‌تواند در عرصه مد اجتماع تأثیرگذار باشد، اما لباس برخی از این افراد مشهور، لباس باهویتی نیست و وظیفه ما طراحان و دست اندرکاران مد است که لباس‌های هویت‌ساز ارائه دهیم.

پاکبین به تلاش‌های صورت گرفته در عرصه مد ایرانی اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما کار را انجام می‌دهیم و امیدواریم که هنرمندان ما از طراحان استفاده کنند. حتی برخی از طراحان ما حاضر هستند به بازیگران لباس را هدیه دهند تا لباس با هویت آنها دیده شود.

وی در سمت دبیر جشنواره مد فجر اظهار امیدواری کرد که طراحان ما از الگوها و مدل‌های سنتی الهام گرفته و در طراحی لباس‌های مدرن از سبک‌های سنتی ایران مثل سوزن‌دوزی بلوچی استفاده کنند و افراد مطرح جامعه نیز با پوشیدن این لباس‌ها، سبک لباس ایرانی ـ اسلامی را در جامعه مطرح کنند.

پاکبین تصریح کرد: ارائه سبک‌های اصیل به احیای سبک ایرانی کمک می‌‌کند و فضای پوشش جامعه از سردرگمی و بی‌هویتی خارج می‌شود و همگان می‌بینند که می‌توان از این لباس‌ها استفاده کرد و برازنده پوش بود.

وی از عموم مردم دعوت کرد تا از نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر بازدید کنند و ببینند چه تحولاتی در عرصه مد ایران در حال رخ دادن است؛ به ویژه اینکه در این نمایشگاه علاوه بر پوشاک، طراحی کیف، کفش، جواهر، تزئینات لباس و پارچه در کنار مسابقه زنده طراحی به نمایش درآمده است.

پاکبین در پایان گفت: این نمایشگاه فضای جدیدی در ایران است و ما امیدواریم به زودی ویترین‌های تمام فروشگاه‌های ما از این لباس‌های زیبا پر شود.

انتهای پیام

captcha