رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی
کد خبر: 3789362
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۷ درصد رشد زکات را در استان شاهد بوده‌ایم، گفت: رقم زکات جمع‌آوری شده سال جاری به ۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی شب گذشته، ۲۲ بهمن‌ماه در نشست خبری در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان، با اشاره به اینکه از اول انقلاب تاکنون، ۶۵ هزار فرصت شغلی با ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات واگذار شده است، اظهار کرد: ۴۲ هزار خانوار در این مدت خودکفا شده و تا پایان امسال نیز یک‌هزار و ۴۰۰ خانوار به توانمندی خواهند رسید.
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۸۴۰۰ مسکن مددجویی خرید و احداث و ۵۳ هزار واحد تعمیر و بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار واگذار شده و امسال ۱۹۰ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض به مددجویان پرداخت شده است.
سهندی با بیان اینکه امسال شاهد پرداخت کمک هزینه ازدواج ۵ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومانی بودیم، بیان کرد: در بحث بیمه درمان نیز، ۱۵ میلیارد تومان، طی سال جاری پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: ۱۷۰۰ دانشجو و طلبه نیز تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که ۲ میلیارد تومان در بحث فرهنگی آن‌ها هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سال جاری، مشارکت مردمی ۳۴ درصد افزایش داشته است، افزود: در این راستا نیز شاهد کمک ۸۴ میلیارد تومانی خیرین بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه ۵۷ درصد رشد زکات را در استان شاهد بوده‌ایم، گفت: رقم زکات جمع‌آوری شده سال جاری به ۳۳ میلیارد تومان رسیده است و همچنین ۱۲ هزار یتیم در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۱۶ میلیارد تومان طی سال جاری برای آن‌ها کمک شده که شاهد رشد ۲۰ درصدی کمک‌ها هستیم.
سهندی بیان کرد: امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستیم، در ابتدای سال ۴ درصد خانوار استان تحت پوشش بودند که این تعداد به ۶ درصد افزایش یافته و در تلاش برای توانمندسازی آن‌ها هستیم.
وی یادآور شد: ۴۲ هزار سالمند نیز تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که ۲۲ درصد سالمندان استان را شامل می‌شود و وضعیت نیازمندها در چند ماه اخیر به حدی افزایش یافته است که شاهد افزایش خانوار تحت پوشش هستیم.
انتهای پیام

captcha