کم‌فروغی فعالیت‌های قرآنی هلال احمر در سال‌های اخیر
کد خبر: 3789369
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
احمدوند در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان کرد:

کم‌فروغی فعالیت‌های قرآنی هلال احمر در سال‌های اخیر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سابقه فعالیت‌های قرآنی جمعیت هلال احمر، از کمرنگ بودن فعالیت‌های قرآنی این مرکز در چند سال اخیر خبر داد و افزود: مسابقات جمعیت هلال‌احمر به طور نظام‌مند و سازماندهی‌شده از سال ۹۸ در سطوح استانی و ملی برگزار خواهد شد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: جمعیت هلال‌احمر از بزرگترین مراکز و سازمان‌های خیریه کشور است و بار اصلی زحمت این سازمان به دوش داوطلبان و اعضایی است که داوطلبانه با جمعیت همکاری دارند.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی قرآنی جمعیت هلال‌احمر در چند سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته با اندکی افت مواجه شده است اظهار کرد: در اداره جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال‌احمر تلاش بر این است که وضعیت فرهنگی در بخش‌های مذهبی و معارفی به ویژه فعالیت‌های قرآنی تقویت شود.

سابقه فعالیت‌های قرآنی جمعیت هلال‌احمر
احمدوند با اشاره به سابقه فعالیت‌های قرآنی جمعیت هلال‌احمر، از کمرنگ بودن فعالیت‌های قرآنی این مرکز در چند سال اخیر خبر داد و افزود: متأسفانه در چند سال اخیر حوادث و سوانح زیادی در کشور اتفاق افتاد که جمعیت هلال‌احمر با توجه به رسالت و اولویت اصلی خود که رسیدگی به سانحه‌دیدگان است نتوانست در حوزه فرهنگی و قرآنی آن‌چنان که باید و شاید ورود پیدا کند و همین عامل باعث شد فعالیت‌های فرهنگی مورد غفلت واقع شود.
وی ادامه داد: با حضور آیت‌الله معزی در جمعیت هلال‌احمر توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی شدت بیشتری گرفته است علاوه بر فعالیت حوزه مکتوب رسانه به حوزه نماز قرآن امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه لازم شده است. افتتاح دارالقرآن یکی از اقدامات بسیار مؤثر در تقویت فعالیت‌های این حوزه است، آغاز به کار دارالقران می‌تواند نقطه عطفی برای تربیت نیروهای جوان قرآنی باشد.

برگزاری نظام‌مند مسابقات قرآنی؛ هدف دارالقرآن‌های هلال‌احمر
این مقام مسئول در پاسخ به برگزاری مسابقات قرآن این مرکز اعلام کرد: سال‌های گذشته مسابقات قرآن در جمعیت هلال‌احمر کم‌وبیش برگزار می‌شد اما چند سالی است توقف دارد یکی از اهداف دارالقرآن‌ها این است که مسابقات را سازماندهی و به صورت نظام‌مند برگزار کنند؛ لذا با تقویت دارالقرآن‌ها فعالیت‌های قرآنی در مسیر واقعی خود حرکت خواهد کرد. سال‌های گذشته برنامه‌های قرآنی در قالب برگزاری جلسات روخوانی و روانخوانی، تفسیر و محافل انس با قرآن برگزار می‌شد اما این برنامه‌ها به صورت نظام‌مند برگزار نمی‌شد که قصد داریم با افتتاح دارالقرآن تمامی این برنامه‌ها سازماندهی شده و برگزار شود تا خروجی مناسب را شاهد باشیم.
احمدوند از افتتاح دارالقرآن تهران خبر داد و گفت: پس از افتتاح درارالقرآن در مرکز، اولین دارالقرآن در محلات افتتاح شد که امید است تا پایان سال دارالقرآن‌های تمامی مراکز استان‌ها افتتاح شود و از آن پس در تمام شهرها بنا بر علاقه و نیاز دارالقرآن‌هایی احداث شود.

برگزاری مسابقات قرآنی هلال‌احمر به‌طور منظم از سال ۹۸
وی به برگزاری مسابقات جمعیت هلال احمر به طور نظام‌مند و سازماندهی شده از سال ۹۸ در سطوح استانی و ملی اشاره کرد و افزود: تمام هدف ما این است که بتوانیم نیروهای متعهد و متخصص تربیت کنیم تا علاوه بر اینکه رسالت اصلی خود که رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان است را انجام می‌دهیم، در فعالیت‌های قرآنی هم به صورت منظم شرکت کنیم.
احمدوند تصریح کرد: از اساتید قرآنی برای آموزش رشته‌های مختلف این حوزه استفاده می‌شود که از طریق خبرگزاری ایکنا اعلام می‌کنم آماده همکاری با تشکل‌های قرآنی هستیم لذا پیشنهادات خود را برای جمعیت هلال احمر ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد چراکه استفاده از توان تشکل‌های قرآنی می‌تواند ما را در اجرای هرچه بهتر فعالیت‌ها یاری رساند.
انتهای پیام

captcha