مسیر بندگی انسان بدون ولی خدا حرکتی عقیم است
کد خبر: 3789376
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

مسیر بندگی انسان بدون ولی خدا حرکتی عقیم است

گروه معارف ــ دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسیر بندگی انسان اگر بدون ولی خدا باشد این حرکت عقیم می‌ماند، گفت: وقتی حکومت اولیای خدا از جامعه حذف شود مسیر غلطی رقم می‌خورد تا جایی‌که حتی انسان‌های با ایمانی که دلداده حکومت الهی باشند ممکن است دچار انحراف شوند.

مسیر بندگی انسان بدون ولی خدا حرکتی عقیم استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، استاد حوزه علمیه و دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، شب گذشته، 22 بهمن‌‌ماه در مسجد جامع شهر مریانج اظهار کرد: بنا بر سفارش‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) وسیله هدایت بشر قرآن و عترت است و دستیابی به اسلام حقیقی در گرو داشتن ولایت است.
وی افزود: مسیر بندگی انسان اگر بدون ولی خدا باشد این حرکت عقیم می‌ماند و قیام حضرت صدیقه طاهره(س) هم برای این بود که ابزارهای هدایت بشر به خطر افتاد چراکه عقل، فطرت، قرآن و عترت ابزارهای هدایت‌اند.
‌شعبانی مطرح کرد: مَثَل امام معصوم مثل راهنما در مسیر ناشناخته است و برای رسیدن به ملکوت نمی‌توان بدون پیشوای معصوم راه پیمود، انسان در این دنیا یا مشغول سرگرمی‌ها شده یا سرگردان است.
وی گفت: قرآن کریم، امامان را هادیان به سمت پروردگار معرفی می‌کند و نمی‌توان در عالمی با این همه موانع مانند هوای نفس، وسوسه شیطان، فضای مجازی، تبلیغات و رسانه‌ها بدون امام سالم و در امان ماند.
‌شعبانی تصریح کرد: به خطر افتادن ابزارهای هدایت بشر موجب شد ایشان که به‌دلیل عفت بالا حتی از رفتن به مسجد خودداری می‌کردند، پشت پرده آمد و با صدای بلند فریاد زد تا امّت را بیدار کند.
این مدرس حوزه با قیاس شرایط پیش از بعثت و دوران طاغوت بیان کرد: همان‌طور که ظهور اسلام موجب تحولات بزرگی در جامعه آن روز شد پیش از انقلاب اسلامی هم در ایران حتی نمی‌توانستیم برای حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداری کنیم.
‌شعبانی گفت: پیش از انقلاب حجاب را از سر زنان برمی‌داشتند و آمریکا با یک تلفن شاه مملکت را عوض می‌کرد، اما اکنون به استقلال رسیده و غربی‌ها نمی‌توانند در امور داخلی کشور دخالت کنند.
وی افزود: همه حرف دخت گرامی رسول خدا(ص) این بود که اگر ولیّ خدا از جامعه حذف شود، شیطان وارد می‌شود در حالی که هنوز کار تدفین و خاکسپاری پیامبر تمام نشده، برخی در سقیفه اجتماع کرده و دستور خداوند در مورد جانشین ایشان را نادیده گرفته و از بین خود خلیفه تعیین کردند.
شعبانی مطرح کرد: وقتی حکومت اولیای خدا از جامعه حذف شود مسیر غلطی رقم می‌خورد تا جایی که حتی انسان‌های با ایمانی که دلداده حکومت الهی باشند ممکن است دچار انحراف شوند.
وی تأکید کرد: هر قلبی لیاقت داشتن محبت اهل بیت(ع) را ندارد و باید قدردان این نعمت باشیم زیرا ملاک حلال زادگی داشتن محبت امیرالمؤمنین(ع) است.
انتهای پیام

captcha