شیرازی‌ها از هجدهمین جشنواره فیلم فجر گفتند/ استقبال ۲۵ هزار نفر
کد خبر: 3789459
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

شیرازی‌ها از هجدهمین جشنواره فیلم فجر گفتند/ استقبال ۲۵ هزار نفر

گروه فرهنگی ــ هجدهمین جشنواره فیلم فجر طی روز‌های ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در شیراز اجرا شد و طبق مصاحبه‌های عمومی که انجام شد، اکثر مردم از این جشنواره ابراز رضایت کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر تهران طی روزهای 12 تا 22 بهمن‌ماه جاری در این كلان‌شهر برگزار شد.
مجتمع فرهنگی شهر آفتاب، تالار حافظ و پردیس گلستان نقاطی بودند كه در آن‌ها فیلم‌های جشنواره فجر به نمایش درمی‌آمد كه البته بخش كودك این جشنواره تنها در مجتمع فرهنگی هنری شهر آفتاب و طی روزهای 13 تا 18 بهمن‌ماه اجرا شد.
این برنامه همانند سایر برنامه‌ها و فعالیت‌ها مسلماً دارای نقاط ضعف و قوتی بود كه می‌توان با توجه به این نكات، برنامه‌ریزی‌های خوب و مناسب‌تری برای اجرای جشنواره در سال‌های آینده تدارك دید.
گرچه برنامه‌ریزی‌های جشنواره از همان روز اول با عدم برگزاری مراسم افتتاحیه و یا عدم اكران فیلم متری شش و نیم در روز اول دچار اختلال شد اما كم كم و به مرور زمان این نواقص كاسته شد.

تغییر در جدول اكران
البته در طول اجرای جشنواره نیز یكسری تغییرات در جدول اكران نیز مشاهده می‌شد و سانس‌های فوق‌العاده‌ای به برخی از مجموعه‌هایی نظیر تالار حافظ و مجتمع هنر شهر آفتاب اضافه شد.
در ابتدا و طبق اعلام مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر بنا بود سهم شیراز از این جشنواره اكران 11 فیلم باشد اما در نهایت و در طول اجرای جشنواره اكران فیلم‌ها به 25 فیلم رسید كه این مسئله را می‌توان به عنوان یك نقطه قوت جشنواره دانست و نشان از قدرت چانه‌زنی عوامل اجرایی دارد.
استقبال شیرازی‌ها از جشنواره فیلم فجر بسیار مناسب بود به طوری كه خیلی سریع و به محض باز شدن سایت بسیاری از بلیت‌ها فیلم‌ها تمام می‌شد و به سختی برای یك روز خاص می‌شد بلیت خریداری كرد البته سایت فروش بلیت هم در روزهای ابتدایی هم به‌دلیل حجم گسترده مراجعه‌كنندگان به آن به سختی باز می‌شد.

صف‌های طولانی تماشاگران شیرازی
صف‌های طولانی تماشاگران شیرازی در راهروهای ورودی مجتمع هنری شهر آفتاب، تالار حافظ و پردیس گلستان نشان از استقبال گسترده مردم شیراز از این جشنواره را می‌داد.
دیشب، 22 بهمن‌ماه آخرین شب اكران فیلم‌های جشنواره فجر بود كه فیلم متری شش و نیم بنا بود در تالار حافظ برگزار شود اما در نهایت این فیلم در 5 سالن سینما مجتمع هنر شهر آفتاب اكران شد و همین مسئله باعث ازدیاد جمعیت در این مجتمع فرهنگی شده بود.
مریم كرمی، یكی از تماشاگران شیرازی كه پایه ثابت و همیشگی جشنواره‌های فیلم فجر است، در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: به نظر من امسال جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود و كیفیت فیلم‌ها هم بالاتر بود.
وی افزود: از بین فیلم‌هایی كه مشاهده كردم از فیلم 23 نفر بسیار خوشم آمد و نسبت به بقیه فیلم‌ها بیشتر دوست داشتم و تنها فیلم دفاع مقدسی بود كه امسال در این جشنواره اكران شد.

‌نقطه ضعف جشنواره امسال
كرمی نقطه ضعف جشنواره امسال شیراز را نحوه فروش بلیت دانست و گفت: خیلی اذیت شدیم تا بتوانیم سایت فروش بلیت را باز كنیم و كمی هم زمان‌های اكران فیلم‌ها تغییر كرده بود اما به وسیله پیامك به ما خبر می‌دادند.
وی در عین حال مكان برگزاری جشنواره را در مجتمع فرهنگی هنری شهر آفتاب را بسیار مناسب دانست و گفت: سال‌های گذشته در سینماهای سطح شهر این جشنواره اكران می‌شد اما كیفیت سالن‌های این مجتمع بسیار بالاتر و بهتر از آن‌هاست.
محمد دست‌بالا، تماشاگر دیگری نیز به خبرنگار ایكنا گفت: من هر سال به جشنواره می‌آیم اما به نظرم امسال جشنواره فیلم فجر خیلی بهتر شده بود.

رضایت از نحوه برگزاری جشنواره
وی كیفیت فیلم‌ها و همچنین نحوه برگزاری جشنواره را مناسب دانست و گفت: از میان فیلم‌های اكران شده در این جشنواره از فیلم «شبی كه ماه كامل شد» و «سرخپوست» خیلی خوشم آمد و به نظرم فیلم‌های قوی‌تری نسبت به سایر فیلم‌ها بودند.
عبدالله مسدد، یكی دیگر از تماشاگران جشنواره فیلم فجر هم به خبرنگار ایكنا گفت: من هر سال به جشنواره فیلم فجر می‌آیم و فیلم‌هایش را تماشا می‌كنم اما امسال به نظرم جشنواره خیلی بهتر شده بود.
وی با بیان اینكه كیفیت برگزاری این جشنواره امسال خیلی خوب و مناسب بود و از آن رضایت دارم، گفت: از میان فیلم‌های جشنواره از فیلم «متری شش و نیم» بسیار خوشم آمد و به نظرم یك فیلم بسیار عالی بود.

استقبال 25 هزار نفری از جشنواره
محسن خباز، مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر نیز در گفت‌وگو با ایكنا از استقبال 25 هزار نفری مردم شیراز از این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و همچنین سیمرغ پروانه برگزار شد.
وی افزود: 25 عنوان فیلم در بخش سوادی سیمرغ و 5 عنوان فیلم در بخش سیمرغ پروانه و در مجموع 30 عنوان فیلم در هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اكران شدند.
خباز با بیان اینكه بیش از 70 سانس اكران در طی جشنواره داشتیم، اظهار كرد: در طی برگزاری جشنواره روزانه 7 اكران در مجموعه‌های مختلف شامل 2 اكران در تالار حافظ، 4 اكران در مجتمع هنر شهر آفتاب و یك اكران در پردیس گلستان داشتیم و بخش سیمرغ پروانه نیز تنها در مجتمع هنر شهر آفتاب و طی روزهای 13 تا 18 بهمن‌ماه اجرا شد.

بهره‌مندی 1250 كودك از جشنواره
وی ادامه داد: یك هزار و 250 كودك از بخش سیمرغ پروانه استقبال كردند كه ما تلاش كردیم تا دانش‌آموزان مناطق كم برخوردار از این جشنواره بهره جویند.
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز همچنین به رضایت شهروندان از جشنواره امسال اشاره كرد و گفت:‌ این استقبال می‌تواند به دلیل افزایش تعداد فیلم‌های اكران شده جشنواره باشد چرا كه امسال بیشترین تعداد اكران فیلم را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.
وی در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره امشب، 23 بهمن‌ماه در مجتمع هنر شهر آفتاب همراه با اكران فیلم «قسم» خبر داد.
انتهای پیام

captcha