سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به جرم محاربه به اعدام محکوم شدند
کد خبر: 3789492
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶
قربانی:

سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به جرم محاربه به اعدام محکوم شدند

گروه اجتماعی ــ رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: سارقان مسلح جایگاه‌های سوخت کرمان به جرم محاربه به اعدام محکوم شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری کرمان، احمد قربانی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان دیروز سه‌شنبه، 23 بهمن در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اوائل سال جاری سرقت مسلحانه شبانه از جایگاه‌های سوخت و نیز برخی از منازل در شهر کرمان موجب ترس و وحشت مردم شده بود.
وی افزود: بلافاصله رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار مرجع قضائی و انتظامی قرار گرفت و نهایتاً با رصد اطلاعاتی و پایش تصویری، اعضای این باند سرقت مسلحانه به نام‌های (ه – ف) و (الف – م) دستگیر شدند.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان بیان کرد: اعضای این باند در تاریخ 17 فروردین 97 شبانه به جایگاه سوخت آفتاب کرمان حمله کرده و ضمن تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت زیاد و تهدید کارکنان مشغول به کار در آن جایگاه، وجوه موجود را سرقت و متواری می‌شوند.
قربانی بیان کرد: متهمان در دومین عملیات مسلحانه خود در تاریخ 12 اردیبهشت سال جاری مجدداً به همان روش قبلی به جایگاه سوخت ولیعصر کرمان حمله کرده و اقدام به سرقت مسلحانه کرده و نیز مجدداً در تاریخ 19 اردیبهشت‌ماه شبانه به منزل يكی از شهروندان در کرمان رفته و بعد از تیراندازی و تهدید اهالی منزل، اموال ایشان را سرقت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: بعد از دستگیری متهمان، یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف که مورد استفاده قرار می‌داده‌اند و در محلی زیرخاک مخفی کرده بودند، کشف شد.
قربانی تصریح کرد: نهایتاً پس از رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست، متهمان در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مورد محاکمه قرار گرفتند و تحت عنوان محاربه به مجازات اعدام محکوم شدند.
وی یادآور شد: حکم صادره به متهمان و وکلای ایشان ابلاغ شده است و بدیهی است که حکم صادره ظرف بیست روز بعد از تاریخ ابلاغ قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.
رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان تأکید کرد: چنانچه حکم در دیوان مورد تأیید قرار گیرد پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال خواهد شد.
انتهای پیام

captcha