ضرورت گفت‎وگو و شناخت اشتراکات اسلام و شینتو
کد خبر: 3789524
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در ژاپن تأکید کرد؛

ضرورت گفت‎وگو و شناخت اشتراکات اسلام و شینتو

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بازدید از مهم‎ترین و بزرگ‌ترین معبد شینتوئی که در شهر ایسه ژاپن است، بر ضرورت گفت‎وگو و شناخت اشتراکات تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ابوذر ابراهیمی‎ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای افتتاح و شرکت در اولین دور گفت‎وگوهای دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سال روابط رسمی ایران و ژاپن به این کشور سفر کرده است، روز یکشنبه 21 بهمن‌ماه با حضور در معبد ایسه، بزرگ‎ترین و مهم‌ترین معبد شینتوئی در شهر ایسه، با مسئولان این معبد دیدار و از بخش‌های ویژه آن دیدن کرد.

در این برنامه بازدید که همراه با انجام تشریفات ویژه از سوی معبد ایسه برگزار شد، ابراهیمی‌ترکمان در دیدار با نماینده ویژه معبد ایسه، نقش بافته شده بر روی فرش ایرانی که با طرحی از معبد ایسه آماده‌سازی شده بود را به این معبد اهدا کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از همراهی و حمایت‎های معبد ایسه در برگزاری اولین دور گفت‎وگوهای دینی ایران و ژاپن با عنوان «جایگاه خانواده در اسلام و شینتو» تقدیر کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس با تشکر از برنامه پیش‎بینی شده در این بازدید، اظهار امیدواری کرد با ادامه گفت‎وگوها شناخت بهتر و عمیق‌تری از دو ملت بزرگ ایران و ژاپن به ویژه در نود سالگی روابط رسمی دو کشور  ایجاد شود.

ابراهیمی‌ترکمان و هیأت همراه در ادامه از بخش‎های مختلف این معبد بازدید کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، افراد و دیگر مقامات و اساتید همچون حجت‎الاسلام‎والمسلمین حکیم‌الهی استاد دانشگاه، حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن، سانو، استاد دانشگاه ریوکوکو و اسلام‎شناس، کی یوشی شیمیزو، رییس دانشگاه کوگاکان، تاکاشی ماتسوموتو، مدیر گروه مطالعات شینتویی دانشگاه کوگاکان، ماساناری ایتایی، استاد مرکز توسعه آموزشی دانشگاه کوگاکان و معاون رییس، عالی‌مقام هیتوشی اوکائیچی، رییس پژوهشکده سازمان معابد شینتویی (ایزدکده‎های) ژاپن، عالی‌مقام تاتسومی یوشیکاوا از مقامات عالیرتبه ـ مقام نه گی ـ شینتو (ایزدکده) ایسه، هاروئو ساکورائی، استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه کوگاکان و ... به ارایه مقاله و سخنرانی پرداختند.

اولین دور گفت‎وگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و دانشگاه کوگاکان، مهم‎ترین دانشگاه آموزش و تربیت شینتویی و با حمایت سفارت ایران در ژاپن مرکز گفت‎وگوی ادیان و فرهنگ‎های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه به عنوان مهم‎ترین و مقدس‎ترین معبد شینتویی در شهر ایسه ژاپن صبح شنبه 20 بهمن‎ماه افتتاح شد.

انتهای پیام

captcha