روایت شهیدی که تا پایان جنگ در میدان نبرد بود
کد خبر: 3789548
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
در دیدار با خانواده شهید «علی‌رضا سلطان محمدی» مطرح شد؛

روایت شهیدی که تا پایان جنگ در میدان نبرد بود

گروه جهاد و حماسه ــ رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه 10 این هفته با خانواده شهید علی‌رضا سلطان محمدی دیدار کرد.

به گزارش ایکنا، در برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» که این هفته سه‌شنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در بیت خواهرشهید «علی‌رضا سلطان محمدی» برگزار شد؛ محمد رضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خواهر مکرمه‌ این شهید والامقام دیدار و از او تجلیل کرد.
در گفت‌و‌گو با خواهر شهید سلطان محمدی گفته شد: مادر مکرمه‌‌ این شهید والامقام به دلیل کهولت سن و بیماری در سال ۱۳۹۶ به رحمت خدا رفته و گویا پدر نیز در سال ۱۳۷۳ فوت کرده است. شهید علی‌رضا سلطان محمدی متولد ۲۴ مهرماه ۱۳۴۴ شهرستان خمین است که جنگ تحمیلی هشت ساله را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و از فرماندهان گروهان سید الشهدا (ع) لشگر ۲۷ گردان محمد رسول الله (ص) بوده است که در ششم فروردین ماه ۱۳۶۷ در منطقه دربندیخان به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود.
در بخشی از این دیدار، خواهر در بیان خاطره‌ای از برادر شهیدش گفت: برادرم خیلی غیرت داشت هم نسبت به خانواده و هم به مملکت زمانی که مادرم زنده بود تعریف می‌کرد «برای اینکه علی‌رضا را به ازدواج کردن ترغیب کند و از او بخواهد که بماند و زن بگیرد؛ او در جواب به خواسته مادرم گفته؛ مادر آیا شما راضی می‌شوی من در اینجا بمانم و زندگی کنم در حالیکه خواهران من در جنوب کشور در شرایط نامساعد جنگی و امنیتی به سر می‌برند.»
خواهر شهید ادامه داد: علی‌رضا اول بسیجی بود و در جهاد سازندگی خدمت می‌کرد؛ سپس وارد سپاه می‌شود. یک روز مادرم از پدر بزرگم خواست تا برای ماندن و ازدواج کردن علی‌رضا با او صحبت کند. تقریباً علی‌رضا ۱۷ ساله بود که یک روز در مسیر قم؛ پدر بزرگم به او می‌گوید «همین حالا تصمیم خودت را بگیر... اگر می‌خواهی ازدواج کنی باید هرگز به جبهه نروی و دختر مردم را بیچاره نکنی» علی‌رضا هم و تصمیم گرفت ازدواج نکند و راه جبهه و جنگ را در پیش بگیرد.
در پایان این دیدار محمد رضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با اهداء لوح و نشان برنامه از خواهر و همسرخواهر این شهید والامقام تجلیل کرد.
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا؛ براساس فرموده مقام معظم رهبری به «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه ستارگان پر فروغ است که هرهفته، سه شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی؛ بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی بعد از چهار راه قلیچ‌خانی؛ «خانه موزه شهیدان اقبالی» مراجعه کرده یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha