سرانه فضای ورزشی کشور پس از انقلاب با رشد ۳۲ برابری همراه بود
کد خبر: 3789570
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

سرانه فضای ورزشی کشور پس از انقلاب با رشد ۳۲ برابری همراه بود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: به برکت نظام انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی در کشور با رشد ۳۲ برابری همراه بوده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان استان امروز، سه‌شنبه، 23 بهمن‌ماه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه دشمنان را به شدت عصبانی کرد. وی ادامه داد: در مدت 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی، از هر نظر در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری شده اما هنوز نسبت به جمعیت در جایگاه ایده‌آل قرار نداریم.
احمدی تصریح کرد: به برکت نظام انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی در کشور با رشد ۳۲ برابری همراه بوده است.
وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور اقدامات چشمگیری صورت گرفته که در نتیجه منجر به افزایش سرانه ورزشی در کشور شده است.
احمدی با اشاره به  اهمیت توسعه ورزش روستایی، تصریح کرد: همواره باید امکانات و زیرساخت‌ها را برای توسعه ورزش در روستا‌ها فراهم کرد به همین منظور باید ساخت خانه‌های ورزش روستایی مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان افزود: امسال تجهیز و راه‌‌اندازی سه هزار و ۲۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح روستاهای کشور در دستورکار قرار داشت که از این تعداد تا کنون سه هزار باب تجهیز و راه‌اندازی شد و امید است تجهیز و تکمیل مابقی نیز تا پایان سال محقق شود.
وی در بخشی دیگر از اظهارات خود افتخارآفرینی در حوزه بانوان را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بی‌نظیر دانست و گفت: در کنار افزایش حضور بانوان در میادین مختلف ورزشی، بانوان ایرانی با حفظ حجاب وارز‌ش‌های اسلامی، پوشش اسلامی را در فدراسیون‌های ورزشی رسمیت بخشیدند.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اعتبارات این وزارتخانه با توجه به ارزش افزوده 27 درصد نسبت به گذشته بهتر شده و این اتفاق باعث رونق زیرساخت‌های ورزش در استان‌ها شده است.
وی به توسعه ورزش همگانی در کشور تاکید کرد و افزود: در این حوزه با تعامل بین بخشی و هم افزایی بین‌دستگاه های مربوطه از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه و شهرداری می‌توان به موفقیت رسید.
احمدی یادآور شد: برای هماهنگی برنامه‌های حوزه ورزش حداقل هر 6 ماه یک‌بار شواری ورزش باید در استان تشکیل شود.
انتهای پیام
captcha