احداث هزار مسجد و مکان مذهبی؛ از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در ایلام
کد خبر: 3789575
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

احداث هزار مسجد و مکان مذهبی؛ از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در ایلام

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه این استان بیش از هزار مکان مذهبی دارد، گفت: احداث هزار مسجد، حسینیه و مکان مذهبی از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در ایلام است.

احداث هزار مسجد و مکان مذهبی از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در ایلام است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، ‌در گفت‌وگو با ایکنا از ایلام، از احداث بیش از هزار مکان مذهبی از قبیل مسجد، نمازخانه، حسینیه، تکیه، زینبیه و بقعه متبرکه در طول چهل ساله انقلاب اسلامی در استان ایلام خبر داد.
وی اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی آمار اماکن مذهبی استان از حدود ۵۰ مکان مذهبی قبل از انقلاب در حال حاضر به بیش از هزار مکان مذهبی رسیده است.
عزیزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با ماهیت دینی و فرهنگی موجب شکوفایی علایق مذهبی مردم خداجوی استان شده به گونه‌ای که زمین بیشتر اماکن مذهبی استان توسط خود مردم وقف شده و از محل کمک‌های مردمی نیز ساخته شده است.
‌وی در ادامه افزود: اگر به طور میانگین هر مکان مذهبی را ۳۰۰ متر در نظر بگیریم عرصه این اماکن ۳۰۰ هزار متر مربع زمین است که بجز تعداد کمی از آنها زمین بیشتر آن توسط خیران وقف شده است.
 مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: جا دارد خیران استان همانگونه که در ساخت اماکن مذهبی موفق عمل نموده‌اند در عرصه‌های دیگر وقف مانند وقف جمعی و وقف اماکنی که درآمدزا باشند نیز ورود نمایند تا از محل درآمد این موقوفات، نیازمندان استان بهره‌مند شوند.
 یادآور می‌شود، موقوفاتی اگر به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند مساجد و حسینیه، موقوفات انتفاعی نامیده می‌شوند و موقوفاتی که از محل درآمد آنها مانند اجاره بهای آنها به نیت واقف عمل می‌شود، موقوفات منفعی نامیده می‌شود.
انتهای پیام
captcha