تبیین نگاه قرآن به ادیان در کلیسای فیلیپین
کد خبر: 3789630
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

تبیین نگاه قرآن به ادیان در کلیسای فیلیپین

گروه بین‌الملل ـ نگاه قرآن به ادیان مسیحیت و یهودیت طی مراسمی در کلیسای مورمون‌های شهر «مونتی لوپا» در فیلیپین تبیین شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ نخستین جلسه گفت‌و‌گوی ادیان منطقه «مونتی لوپا» در جنوب شهر مانیل با حضور 27 نفر از نمایندگان ادیان، مسئولان کلیساها، مقامات محلی و جیم فرِسندی (Jime Fresnedi) شهردار مونتی لوپا و به دعوت کلیسای مورمون‌ها در این شهر برگزار شد.

در این برنامه که با هدف آشنایی و نزدیکی بیشتر ادیان و مذاهب برگزار شد، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین و تندیس تقوی، همسر رایزن فرهنگی و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، به عنوان نمایندگان ایران و اسلام حضور داشتند.

رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی در این جلسه گفت: با توجه به انجام اقدامات افراط گرایانه با نام دین و جنایت علیه پیروان ادیان گوناگون، یافتن راهی مشترک برای تقویت نزدیکی و گفت‌و‌گوی میان ادیان ضروری است.

تبیین بیانات رهبر انقلاب

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره گفت‌و‌گوی، ادیان افزود: از نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران، هدف این گفت‌و‌گوها رسیدن به نقطه مشترک و ساختن جهانی بهتر است.

جعفری ملک با بیان این که رایزنی فرهنگی ایران در مانیل یکی از اعضای سازمان گفت‌و‌گوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین (یونی هارمونی مانیلا) بوده و گفت‌و‌گوی ادیان را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که کشوری شیعی است، به صورت دوره‌ای گفت‌و‌گوهای زیادی را با ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی انجام داده و اکنون خواستار حضور کلیسای کاتولیک فیلیپین در دور هفتم گفت‌و‌گو‌ها در تهران است و امیدواریم این درخواست به زودی محقق شود.تبیین نگاه قرآن به ادیان در کلیسای فیلیپین+عکسمحمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در حال سخنرانی در مراسم

تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل نیز در ادامه سخنرانی کرد و گفت: به نام خداوندی که 124 هزار پیامبر همچون حضرت آدم، ابراهیم، نوح، حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران و پیامبر اسلام را برای هدایت ما انسان‌ها فرستاد.

وی افزود: قرآن کریم 1400 سال قبل نازل شد؛ این کتاب کتاب صلح است و در آن آمده که ما شما را از یک پدر و مادر آفریدیم و فقط تقوا مایه برتری شماست.

تقوی با اشاره به اهداف مشترک اسلام و دیگر ادیان آسمانی تصریح کرد: «قرآن»، «تورات» و «انجیل» هر سه کتاب مقدس از خداوند بزرگ، برای نجات و رهایی انسان از گمراهی فرستاده شده‌اند. پس باید مشترکاتی میان آنها وجود داشته باشد. نه تنها قرآن که آخرین کتاب آسمانی و نور است، بلکه سایر کتب آسمانی نیز نور هستند.

جایگاه ادیان در قرآن

وی تأکید کرد: قرآن، تورات و انجیل را هم نور معرفی کرده است و آیات 44 و 46 سوره مائده «إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًى وَ نُورٌ؛ ما تورات را که در آن رهنمود و روشنایى بود نازل کردیم»؛ «وَآتَیْنَاهُ الْإِنجِیلَ فِیهِ هُدًى وَنُورٌ؛ و به او انجیل را عطا کردیم که در آن، هدایت و نورى است» بر این مسئله اشاره دارد، زیرا این کتاب‌ها برنامه زندگی سعادتمندانه دنیا و آخرت انسان‌ها بوده است. انسان هر چه بیشتر به قوانین کتاب‌های آسمانی عمل کند، سعادت و کامیابی او در دنیا و آخرت افزون‌تر می‌شود.

تبیین نگاه قرآن به ادیان در کلیسای فیلیپین+عکسسخنرانی تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل در برنامه

این بانوی ایرانی با اشاره به اعتقاد شیعیان به ظهور حضرت مهدی(عج) و بازگشت حضرت عیسی مسیح(ع) هنگام ظهور آن حضرت، گفت: ما مسلمانان شیعه بی صبرانه منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) پسر پیامبرمان حضرت محمد(ص) و عیسی مسیح(ع) برای برقراری صلح در سراسر جهان هستیم.

در ادامه الدر اووِن (Elder Owen) از رهبران کلیسای مورمون‌های فیلیپین با تأکید بر لزوم گفت‌و‌گوی ادیان گفت: همان‌گونه که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد گفت‌و‌گو برای تأیید یا رد یک دین یا مذهب نیست، بلکه برای رسیدن به راه مشترک است و باید این گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

سپس خواهر اوون(owen) همسر الدر اوون در سخنانی کوتاه بیان کرد: سخنان سرکار خانم تقوی همسر رایزن فرهنگی ایران درباره نگاه قرآن به ادیان و کتب آسمانی برایم بسیار روشنگرانه بود و اینکه همه ما به دنبال صداقت و درستی هستیم بسیار زیباست.

خواهر «ژوزفین گودِز»(Josephine Gudes) از کلیسای مسیحی منطقه جنوب فیلیپین نیز تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی فیلیپین، گفت‌و‌گوی میان ادیان از ضروریات همزیستی و رسیدن به صلح است. آنچه باید برای ما مهم باشد ضرورت چنین نشست‌هایی برای رسیدن به نقطه مشترک دینی است.

تبیین نگاه قرآن به ادیان در کلیسای فیلیپین+عکسخوش‌آمدگویی «جیم فرِسندی»، شهردار مونتی لوپا به شرکت‌کنندگان

تبیین نگاه قرآن به ادیان در کلیسای فیلیپین+عکس
عکس یادگاری شرکت‌کنندگان

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha