برپایی نمایشگاه تابلوهای خطاطی ثلث و نستعلیق با عنوان «آن قلم»
کد خبر: 3789644
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

برپایی نمایشگاه تابلوهای خطاطی ثلث و نستعلیق با عنوان «آن قلم»

گروه فرهنگی- آثار خوشنویسی با عنوان «آن قلم» کار هنرمندان توانمند خوشنویسی رضا حاتمیان و مسعود شاه‌محمدی در قالب تابلوهای ثلث و نستعلیق از امروز، 23 بهمن در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش گذاشته ‌شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آثار خوشنویسی با عنوان «آن قلم» کار هنرمندان توانمند خوشنویسی رضا حاتمیان و مسعود شاه‌محمدی در قالب تابلوهای ثلث و نستعلیق به همت حوزه هنری استان از امروز، 23 بهمن در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش گذاشته ‌شد.
در این نمایشگاه مشترک و در نخستین تجربه همکاری مشترک دو خوشنویس توانمند کوهدشتی و سنندجی 40 تابلوی خوشنویسی خط ثلث و نستعلیق آثار رضا حاتمیان در بخش ثلث و آثار مسعود شاه محمدی در خط نستعلیق به نمایش درمی‌آید.
این نمایشگاه که مجموعه‌ای از آخرین آثار این دو هنرمند توانمند را در فاصله دو سال گذشته شامل می‌شود سه‌شنبه 23 بهمن‌ماه ساعت 17 افتتاح شد و پس از بازگشایی به مدت 11 روز تا چهارم اسفندماه 97 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.
رضا حاتمیان از هنرمندان توانمند در استان کردستان متولد سال 53 در کوهدشت استان لرستان است. وی هنرخوشنویسی را ابتدا زیر نظر اساتید خوشنویسی علی محمدی و احمد عبدالرضایی از ثلث نویسان نامی کشور آغاز و موفق به اخذ مدرک ممتاز خوشنویسی در خط ثلث شده است.
این هنرمند تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی را برگزار و موفقیت‌هایی را در زمینه خط ثلث کسب کرده است. یکی از کارهایی که این هنرمند در آثارش به آن بسیار توجه می کند به کارگیری خط ثلث در فارسی نویسی است و در بیشتر آثاری که به رشته تحریر در آورده اشعار فارسی و سخن بزرگان پارسی با استفاده از خط ثلث در کنار آثار قرآنی دیده می‌شود.
مسعود شاه محمدی نیز متولد سال 1370 در سنندج است که خوشنویسی را زیر نظر اساتید توانمند خوشنویسی کردستان و کشور استاد دکتر فاتح عزت‌پور و استاد سعید قادری از هنرمندان و اساتید مطرح خوشنویسی ایران در سنندج آغاز کرده و در محضر استاد میر حیدر موسوی نیز تلمذ کرده و موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی در خط نستعلیق شده است.
یادآور می‌شود؛ شاه محمدی تاکنون علاوه بر حضور در چندین نمایشگاه گروهی، چند نمایشگاه انفرادی را نیز برگزار کرده و در جشنواره‌های مختلف خوشنویسی موفقیت‌های ارزنده ای را نیز کسب کرده است. در این نمایشگاه آثار بزرگان شعر و ادب فارسی و کردی در قالب 20 تابلوی خوشنویسی خط ثلث و 20 تابلوی خوشنویسی خط نستعلیق به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام

captcha