اجرای عمومی نمایشنامه‌خوانی «کافه چیا» در سنندج
کد خبر: 3789650
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

اجرای عمومی نمایشنامه‌خوانی «کافه چیا» در سنندج

گروه فرهنگی ــ نمایشنامه «کافه چیا» به نویسندگی و کارگردانی صابر دل‌بینا با حمایت واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در محل پلاتوی استودیو مهر - پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت نمایشنامه‌خوانی، اجرای عمومی می‌شود.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در ادامه برنامه های مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و توجه به نگارش متون نمایشی متناسب با هنر متعهد و انقلابی نمایش کافه چیا اثری از هنرمند توانمند تئاتر کردستان صابر دل بینا به مدت سه شب از 23 تا 25 بهمن از ساعت 18:30 در محل استودیو مهر پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت نمایشنامه خوانی به اجرای عمومی گذاشته می‌شود.
وی افزود: در این نمایش سعی برآن است تا با بازخوانی اتفاقات صورت گرفته در دوران انقلاب در قالب آثار هنری نسل جدید را که آن دوران را تجربه ننموده اند با رخدادهای انقلاب آشنا کنند.
مرادی عنوان کرد: این نمایش که بیشتر اتفاقات آن در داخل یک قهوه خانه بین راهی سنندج و مریوان صورت می گیرد روایتی است از تلاش سربازانی که به منظور همراهی با انقلابیون دست به تمرد و فراراز پادگان نموده که توسط عوامل رژیم با گلوله مورد هدف قرار می گیرند می باشد . در یکی از این اتفاقات سربازی اهل مریوان مورد هدف گلوله قرار گرفته و شهید می شوند و پیکرشان با آمبولانس به زادگاهش مریوان منتقل می‌شود.
وی بیان کرد: این آمبولانس در این قهوه خانه توقف می کند که در آن مادر این سرباز برای دیدن پسرش راهی سنندج گردیده و از پیکر داخل ماشین بی خبر است و در آن اتفاقاتی به وقوع می پیوندد که نقش خوانان این نمایش متشکل از هنرمندان شناخته شده و مطرح استان کبری ملکی، شهرام میرزایی، حسن ترقی، زاهد زندی و احسان میرکی بازگوی آن برای تماشاگران خواهند بود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن دعوت از علاقه مندان جهت دیدن این نمایش نامه خوانی اعلام کرد: ناصر خالدیان انتخاب موسیقی وطراحی افکت و عرفان انصاری به عنوان روابط عمومی و شیلان برهانی به عنوان گرافیست صابر دل بینا را دراین اجراء همراهی کرده‌اند.
وی یادآور شد: در ایام دهه مبارکه فجر برنامه‌های متعددی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش‌های مختلف اجرایی شد که در بخش نمایش اجرای ده روز نمایش صحنه‌ای روزهای بی قوام به کارگردانی یونس صحرارو و نویسندگی ایوب آقاخانی، در شهر قروه که با اتسقبال گسترده هنردوستان قروه‌ای نیز روبرو گردید می توان اشاره کرد.
صابر دل بینا متولد 1347 کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از سال 1360 با حضور در کلاس های دکتر قطب الدین صادقی فعالیت هنری خود را شروع کرد.
انتهای پیام

captcha