تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد در محفل بزرگداشت استاد معینی
کد خبر: 3789670
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد در محفل بزرگداشت استاد معینی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شب گذشته، ۲۳ بهمن در محفل قرآنی بزرگداشت مرحوم استاد سیدعبدالرضا معینی، از پیشکسوتان قرآنی مشهد تجلیل شد.

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد در محفل بزرگداشت استاد معینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شب گذشته، 23 بهمن‌ماه، محفل انس با قرآن در حسینیه سیدالشهدا(ع) با حضور جمعی از قرآنیان خراسان رضوی و به یادبود مرحوم استاد سیدعبدالرضا معینی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم تنی چند از نوجوانان و اعضای جلسه قرآنی حسینیه سیدالشهدا(ع) به تلاوت کلام‌الله پرداختند و در ادامه استاد محمدباقر عطایی از پیشکسوتان قرآنی مشهد با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی زمینه‌سازی برای ظهور ولی‌عصر(عج) است چند آیه‌ از سوره «ص» را که مضامینی متناسب با پیروزی انقلاب دارد را تلاوت کرد.
محمدصادق موسوی، از شاگردان مرحوم استاد معینی و کاظم اصغرزاده، از قاریان برتر خراسان رضوی، در ادامه این محفل قرآنی به تلاوت آیاتی از مصحف شریف پرداختند و در پایان این محفل نیز کاظم نصراللهی، پیشکیوت قرآنی مشهد و نفر برتر مسابقات قرآن نیروهای مسلح برای لحظاتی کوتاه آیات سوره کوثر را تلاوت کرد.

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد در محفل بزرگداشت استاد معینی
حجت‌‌الاسلام سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نیز در بخشی از این محفل قرآنی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از قوانین حتمی الهی قانون جبران است و این یعنی اگر بنده‌ای مؤمن کار خیر و شایسته انجام دهد، خدا آن را چند برابر جبران می‌کند.
وی با بیان آیه 160 سوره انعام اضافه کرد: هاشم جد پیامبر اسلام(ص) در قحطی مکه 2 سال نان و غذای رایگان به مردم داد و جای سوء‌استفاده‌های اقتصادی آل‌ابوسفیان را گرفت و مردم را از قحطی نجات داد. خداوند متعال نیز به سبب این کار و برای جبران این عمل پیامبری و امامت را در نسل او قرار داد.

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد در محفل بزرگداشت استاد معینی
سلطانی با اشاره به اینکه سخاوت و دست‌گیری با اخلاص سنجیده می‌شود، بیان کرد: علاوه بر کمک مادی، جنبه فرهنگی و بار معنوی برخی کارها نیز سنجیده می‌شود، برای مثال خدمات فرهنگی در جلسات قرآن؛ رمز ماندگاری انقلاب همین معنویت‌ها بود که با دم مسیحایی امام و خون شهدا به ثمر نشست و این یک فضل و برتری است که دشمن به آن اعتراف می‌کند.
وی مقاومت مردم ایران در برابر مشکلات را اعتراف دشمنان انقلاب خواند و ادامه داد: بخشی از مشکلاتی که امروز وجود دارد را باید خود مدیریت کنیم و رسیدگی به فقرا را فراموش نکنیم. باید مراقب باشیم دستورات دین و حرام و حلال الهی رسیدگی و رعایت شود و به امام رضا(ع) متوسل شویم تا توفیق اینکه این انقلاب را حافظ و نگهبان باشیم به ما عنایت شود.
وی گفت: ما باید وظیفه خود را به خوب انجام دهیم و البته قوای کشور نیز با تمام وجود برای مردم کار کنند، مردم ما وفاداری خود را ثابت کرده‌اند حالا نوبت مسئولان و خادمان ملت است که کار خود را به خوبی انجام دهند.
آخرین بخش از این گردهمایی قرآنی نیز به تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد اختصاص یافت و از آقایان محمدرضا شفیعی مؤمن، کاظم نصراللهی، محمدباقر عطایی، اسماعیل عابدیان و مجید گوهری تقدیر شد.

تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد در محفل بزرگداشت استاد معینیدر پایان تلاوت‌هایی از این محفل قرآنی ارائه می‌شود.

تلاوت محمدباقرعطایی، پیشکوت قرآنی

کد


تلاوت کاظم نصراللهی، پیشکسوت قرآنی   
کد


تلاوت کاظم اصغرزاده، از قاریان برتر خراسان رضوی

کد

انتهای پیام

captcha