۲۶۰ خانوار تحت پوشش نیری از خدمات عمرانی کمیته امداد بهره‌مند شدند
کد خبر: 3789692
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

۲۶۰ خانوار تحت پوشش نیری از خدمات عمرانی کمیته امداد بهره‌مند شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۶۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نیر که فاقد منزل مناسب بودند، در سال‌ جاری از خدمات عمرانی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

۲۶۰ خانوار تحت پوشش نیری از خدمات عمرانی کمیته امداد بهره‌مند شدندحسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: هم‌اکنون ۸۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نیر هستند که ۳۰۰ خانوار نیازمند در سال‌ جاری و از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها مورد حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نیر که فاقد منزل مناسب بودند، در سال‌جاری از خدمات عمرانی این نهاد بهره‌مند شده‌اند، افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات عمرانی به مددجویان شهرستان نیر هزینه پرداخت شده است.
دشتی با بیان اینکه ساخت مسکن و ایجاد سرپناه برای خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از جمله خدمات مهم و با اهمیتی است که در سرفصل‌های حمایتی این نهاد قرار داده شده است، اعلام کرد: با همیاری خیران و دستگاه‌های اجرایی تلاش داریم تا یکایک خانوار تحت حمایت که فاقد مسکن مناسب هستند، از سرپناهی مستحکم و مقاوم بهره‌مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ابن مرکز با ارائه خدمات مختلف حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر گام‌های مؤثری برای توانمندسازی آن‌ها برداشته است، گفت: درصدد هستیم با خوداتکایی خانوار تحت حمایت و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی، سایر نیازمندان در سطح استان اردبیل را نیز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند سازیم.
وی با اعلام اینکه ۵۳۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال‌ جاری به مددجویان شهرستان نیر اعطا شده است، افزود: احیای عزت نفس خانوار تحت حمایت و بازگرداندن موفقیت‌آمیز آن‌ها به عرصه اقتصادی یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل است.
دشتی با بیان اینکه بیش از ۸۵ میلیون تومان در ۱۰ ماهه سال‌جاری به خانوار تحت حمایت شهرستان نیر خدمات درمانی و بیمه‌ای ارائه شده است، افزود: در کنار خدمات کمیته امداد، پزشکان خیر نیز با ویزیت رایگان و ارائه خدمات درمانی مختلف، یاریگر بیماران نیازمند هستند تا بخش مهمی از نیاز‌های دارویی و درمانی آن‌ها تأمین شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به مشارکت ۶۵۰ میلیون تومانی خیران در طرح‌های کمیته امداد شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: کمک‌های خیران شهرستان نیر نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که این امر موجب شده تا خدمات کیفی‌تری به اقشار آسیب‌پذیر ارائه شود.
وی با بیان اینکه همگی وظیفه داریم برای ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی خانوار بی‌بضاعت و افراد نیازمند جامعه تلاش‌های گسترده‌ای را به کار گیریم، افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر می‌تواند ضمن ریشه‌کنی فقر از جامعه، توسعه و پیشرفت را به دنبال داشته باشد.
دشتی با اشاره به ظرفیت مناسب شهرستان نیر در زمینه تولید گیاهان دارویی، پوشاک و کفش، بیان کرد: حمایت هر چه بیشتر از این صنعت و تولیدی‌ها را در دستور کار قرارداده‌ایم که امید است با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیر بتوانیم شاهد اجرای طرح‌های موفق اشتغال باشیم.
انتهای پیام

captcha