کارگاه آموزشی «تقویت مهارت‌های ارتباطی در خانواده» برگزار شد
کد خبر: 3789725
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
در اردبیل؛

کارگاه آموزشی «تقویت مهارت‌های ارتباطی در خانواده» برگزار شد

گروه اجتماعی ــ کارگاه آموزشی تقویت مهارت‌های ارتباطی در خانواده برای بانوان شاغل در اداره‌‌کل و بانوان شاغل در مدیریت آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ اردبیل ‌برگزار شد.

کارگاه آموزشی «تقویت مهارت‌های ارتباطی در خانواده» برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، کارشناس امور بانوان اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل، روز گذشته، ۲۳ بهمن‌ماه در این مراسم گفت: تقویت مهارت‌های ارتباطی با هدف افزایش گفت‌وگو ‌بین خانواده‌ها امری مهم به شمار می‌آید چراکه توانایی ارتباطی افراد را قادر می‌سازد تا در ارتباط با اعضای خانواده و اجتماع به‌صورت مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت روانی خود و خانواده را تامین نمایند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی بستری را برای تقویت گفتگو و تحکیم بنیان خانواده فراهم می‌آورد.
در ادامه فتین، مدرس کارگاه، استفاده از پیام‌های سمی، قضاوت‌های دارای بار منفی، برچسب زدن‌ها، ترور شخصیتی، تعمیم‌های افراطی، پیام‌های سرزنش آمیز، پیش کشیدن خاطرات منفی گذشته، بهانه گیری ها، ترش رویی، ناسزاگویی، توهین به شخصیت هم، ناسپاسی، گوش ندادن، قهر‌های طولانی، گفتگو‌های دستوری و آمرانه و تحقیر و تمسخر را از آفت‌های ارتباط بین همسران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آسیب‌های ارتباطی را بشناسید و با همدلی بسوی تعالی و رشد و پیشرفت خود گام بردارید، گفت: همدلی، صمیمیت، مثبت‌اندیشی، خوب گوش دادن، استفاده از سبک گفتاری مؤدبانه، حسن‌خلق و تاب‌آوری از کلید‌های موفقیت برای ارتباط مؤثر می‌باشد.
انتهای پیام

captcha