طلوع خورشید حلب در سومین روز جشنواره «تئاتر فجر»
کد خبر: 3789730
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

طلوع خورشید حلب در سومین روز جشنواره «تئاتر فجر»

گروه هنر ــ از جمله رویدادهای مهم سومین روز جشنواره «تئاتر فجر» اجرای نمایش«خورشید از حلب طلوع می‌کند» در دو بخش ملل و چهل‌سالگی بزرگترین رویداد تئاتری کشور است.

به گزارش ایکنا؛ سومین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در حالی از عصر امروز، چهارشنبه، 24 بهمن در تالارهای نمایشی پایتخت پیگیری خواهد شد که در یکی از مهمترین اجراهای این روز، سالن اصلی تئاتر شهر میزبان نمایش«خورشید از حلب طلوع می‌کند» تولید مشترک ایران و سوریه است.

این نمایش را کوروش زارعی براساس نمایشنامه‌ای به همین نام از ابوباسم محمد حیادار کارگردانی کرده است که مهرماه امسال و در جریان اربعین حسینی اجراهای موفقی در دو شهر حلب و دمشق سوریه پشت سر گذاشت و اکنون این نمایش در جریان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در دو بخش مسابقه تئاتر ملل و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شرکت کرده است.

«خورشید از حلب طلوع می کند» به وقایع پس از واقعه عاشورای سال 61 هجری و انتقال سر مبارک امام حسین(ع) از عراق به شام می پردازد که شبی را در یک دیر راهب نصرانی توقف کرده است و البته کارگردان و عوامل اجرایی این واقعه تاریخی را با رویدادهای ضدبشری سال‌های اخیر در عراق و سوریه پیوند زده‌اند.

این نمایش رأس ساعت 20 امشب در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفته و تجربه اجرا در جشنواره «تئاتر فجر» را فردا شب، پنجشنبه 25 بهمن‌ماه نیز تکرار خواهد کرد.

همچنین «دایک» عنوان نمایشی حامد عالمی‌پور است که عصر امروز در بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی جشنواره در تماشاخانه سرو به روی صحنه می‌رود و روایت آن به شهدای غواص و بیان زندگی آن‌ها اختصاص دارد. این نمایش در دو سانس 17 و 19 در تماشاخانه سرو به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان به تماشای اجرای تئاتر با محوریت موضوعات انقلاب اسلامی نیز می توانند عصر امروز در تماشاخانه ماه حوزه هنری ساعت 18 مخاطب نمایش«دل‌آرام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری باشند که روایتگر فعالیت گروهک‌های تروریستی و ترورهای آن‌ها در داخل کشور در جریان تاریخ انقلاب است و در بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شرکت کرده است و امروز سومین اجرای خود را در جشنواره تجربه می‌کند.

اما در همین ساعت یعنی سانس 18 تماشاخانه مهر حوزه هنری نیز میزبان اجرای نمایشی دیگر از بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی جشنواره «تئاتر فجر» است؛ «سقوط اضطراری» به کارگردانی سیدعلی موسویان که وقایعی را مرتبط با کشور فلسطین براساس کتاب «خاطرات مئیر عزری» آخرین سفیر رژیم اسرائیل در ایران مرور می‌کند. اجرای امشب این نمایش آخرین اجرای آن در جشنواره «تئاتر فجر» است.

انتهای پیام

captcha