«انوار الولاء در مجالس حضرت زهرا» منتشر شد
کد خبر: 3789803
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

«انوار الولاء در مجالس حضرت زهرا» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «انوار الولاء در مجالس حضرت زهرا (س)» به همت احمد حکیم گردآوری و شیخ حسین محمدی ترجمه شد.

«انوار الولاء در مجالس حضرت زهرا» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «انوار الولاء در مجالس حضرت زهرا (س)» در ۳۳۶ صفحه و به همت انتشارات طوبای محبت با شمارگان هزار نسخه و بهای ۴۰ هزار تومان منتشر شد.

اصل این کتاب به زبان عربی بوده و در شش فصل تدوین شده است. در مقدمه این کتاب آمده که این اثر با صلاحدید و مشورت، دو فصل آن در نسخه فارسی حذف شده و کتاب حاضر شامل چهار فصل است.

فصل اول شامل ۱۸ مجلس کامل درباره حضرت زهرا(س) است و سعی شده که مجالس کامل باشد تا خادمان اهل بیت(ع) برای استفاده راحت‌تر باشند. از این رو هر مجلس با شعری درباره امام زمان و حضرت زهرا (س) شروع می‌شود و سپس موضوع مجلس و بعد از آن نیز گریز و مصیبت آخر مجلس آورده شده است. ترجمه این فصل از کتاب را شیخ حسین محمدی انجام داده که با ترجمه دقیق و روان انجام شده است.

فصل دوم شامل متن عربی و ترجمه فارسی خطبه شریفه وجود مقدس حضرت زهرا(س) در مسجد معروف به (خطبه فدکیه) است. اصل عربی و ترجمه فارسی با هم آمده تا راحت‌تر به آن رجوع و از آن استفاده شود.

فصل سوم شامل هجده کرامت از کرامات و عنایات حضرت زهرا(س) است تا در محافل و مجالس آن حضرت مورد استفاده قرار گیرد. در فصل چهارم نیز هجده قطعه شعر در ولادت، مدح، مرثیه و شهادت حضرت زهرا(س) است. این فصل نیز برای این قرار داده شد تا در صورت نیاز به اشعار بیشتر از جمله سرود در ولادت یا نوحه سینه‌زنی در مصیبت و شهادت مورد استفاده قرار گیرد.

در این کتاب سعی بر آن بوده تا عمده مطالبی را که اهل منبر در مورد حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه به آن نیاز دارند، از جمله مجالسی کامل، خطبه فدکیه متن عربی و ترجمه فارسی، کرامات و اشعار جمع‌آوری شود.

انتهای پیام

captcha