‌حضور محققان خارجی در کتابخانه جامعه الزهرا(س) ‌
کد خبر: 3789824
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

‌حضور محققان خارجی در کتابخانه جامعه الزهرا(س) ‌

مدیرکتابخانه جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: در کنار دهها هزار کتاب با موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی، این کتابخانه با موضوع «انقلاب اسلامی»، «امام خمینی و انقلاب» و «مقام معظم رهبری» بیش از دو هزار عنوان کتاب و ۲۳ عنوان پایان نامه دارد.

به گزارش ایکنا، حوزه نوشت: معصومه فراهانی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی جامعه الزهرا سلام الله علیها از سال 1365 فعالیت خود را آغاز کرده است. منابع کتابخانه که هر سال بر اساس مصوبات مرکز افزایش پیدا می کند، شامل بیش از سی و دو هزار و  841 عنوان و  هفتادو یک هزار و 71 جلد به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، اردو، آذری، کردی، تاجیک، بنگلادشی، چینی، فرانسه و اسپانیایی است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه مخزن کتابخانه به صورت سیستم قفسه باز اداره می‌شود، بیان داشت: بانک اطلاعات و شبکه علمی کتابخانه به 32 دستگاه رایانه، پرینتر و کپی مجهز می باشد و با فراهم آوردن امکان استفاده از اینترنت، در حال حاضر 172 پایگاه‌ و موتور جستجوگر اطلاعاتی پژوهشی، کتابخانه های دیجیتالی با موضوع علوم اسلامی وانسانی به زبان های انگلیسی و عربی، همچنین ارائه 92 نرم افزار جامع علوم اسلامی و انسانی به منظور بهره مندی محققان و پژوهشگران از منابع اصیل پژوهشی، یکی از فعال‌ترین بخش‌های کتابخانه به شمار می‌رود.

وی افزود: این کتابخانه یکی از بزرگترین کتابخانه‌های بزرگ کشور با هدف سرویس دهی به اساتید، محققان و پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران متشکل از دو کتابخانه عمومی و تخصصی شامل بخش‌های مرجع، آرشیو نشریات، پایان نامه‌ها، بانک اطلاعات و شبکه علمی در زمینی به مساحت 1284مترمربع و در 4 طبقه مجزا استقرار یافته است.

خانم فراهانی به وجود بیش از چهار هزار پایان نامه در مخزن کتابخانه اشاره کرد و افزود: پایان نامه ها به عنوان منابع علمی  این کتابخانه دارای حجم قابل ملاحظه ای است بطوریکه تعداد پایان نامه ها در سطح دو 3161،  سطح سه: 1061 و  رساله های سطح چهار 10 عنوان می باشد.

مدیر کتابخانه بزرگ جامعه الزهرا سلام الله علیها ادامه داد: ارائه بیش از 393 عنوان لوح فشرده شامل؛ دروس عمومی و تخصصی دوره های تحصیلات تکمیلی، سخنرانی‌های مذهبی، علمی، آموزشی که در بخش اسناد دیداری و شنیداری موجود است.

وی افزود: از سال 97 تا کنون2240 جلد کتاب به روستاها و شهرستان های استان کرمان، خوزستان، فارس، گلستان، گلپایگان و البرز اهداء شده است.

مدیر کتابخانه جامعه الزهراسلام الله علیها در خصوص نحوی همکاری با سایر کتابخانه اشاره کرد و گفت: کتابخانه های تخصصی استان قم مجمعی دارند به نام «مکتا» که اخیراً برخی از دانشگاهها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی عضو شده اند و ما نیز عضو این مجمع هستیم و همکاری هایی داریم.

وی افزود: تعداد بازدید کنندگان خارجی از کتابخانه از ابتدای سال تاکنون 117 نفر  و از کشورهای فرانسه، انگلیس، پاکستان، هند، هلند، ایتالیا، عراق و یمن و تعداد بازدید کنندگان داخلی از ابتدای سال تا کنون 755 نفر از استان های کرمان، خراسان رضوی و جنوبی، یزد، اصفهان، مازندران و مراکز مختلف استان قم بوده اند.

مدیر کتابخانه جامعة الزهرا سلام الله علیها در پایان  به نحوه استفاده از کتابخانه اشاره کرد و اظهارداشت: استفاده از کلیه خدمات کتابخانه پس از ثبت نام و صدور کارت عضویت امکان‌پذیر است و واجدان شرایط باید دارای ویژگی های از جمله؛ « طلاب شاغل به تحصیل دارای کد تحصیلی فعال در سامانه آموزش جامعه»، « فارغ التحصیلان فعال جامعه با معرفی واحد مربوطه»، « پژوهشگران و همکاران پژوهشی پژوهشکده و معاونت پژوهشی»، «کادر علمی و اساتید جامعه»، «دانشجویان دانشکده هدی»، « دانش‌آموزان دبیرستان‌های دوره دوم مجتمع هدی» و «همکاران جامعه» باشند.

لازم بذکر است: ساعت کار کتابخانه :  18-7 و پنج شنبه ها  12-7 و نشانی آن؛ سالاریه ـ خیابان بوعلی ـ جامعه الزهرا سلام الله علیها علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر مراجعه به  سامانه کتابخانه به نشانیbook.jz.ac.ir با شماره  تلفن:32112198-32112403 و نمابر:32904910  تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام  

captcha