حرکت به‌سمت تعالی؛ ویژگی هنر انقلابی
کد خبر: 3789875
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

حرکت به‌سمت تعالی؛ ویژگی هنر انقلابی

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج هنرمندان لرستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب در حوزه هنر، بزرگ‌ترین کاری که در حوزه فرم و محتوا انجام گرفت این بود که هنر ما از سمت ابتذال به‌سمت متعالی بودن و متعالی شدن پیش رفت.

حرکت به‌سمت متعالی بودن؛ ویژگی هنر انقلابیبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه‌شنبه، 23 بهمن کارگاه عکاسی «نقره‌های ماندگار» با محوریت نقش عکاسی مستند و فتوژورنالیسم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور عباس ملکی، عکاس دوران انقلاب داریوش عسگری، کارشناس و مدرس دانشگاه، فریدون کریمی‌والا، مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و جمعی از هنرمندان و عکاسان لرستانی در تالار ابو علی‌سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد.
در این کارگاه یک‌روزه که به‌همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، تصاویر مستندی از انقلاب اسلامی که در دوران تظاهرات انقلابی و پیروزی انقلاب اسلامی توسط عکاسانی مانند: عباس ملکی، کاوه گلستان، پرتویی، محمد صیاد، اکبر ناظمی گرفته شده‌اند، بازخوانی شد.
در پایان به تمامی شرکت‌کنندگان در کارگاه عکاسی «نقره‌های ماندگار» گواهی پایان دوره داده شد.
فریدون کریمی‌والا، مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در این کارگاه آموزشی عکاسی اظهارکرد: هنر از مهم‌ترین ابزار‌های انتقال پیام است و برکسی پوشیده نیست که هنر قبل‌از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب چه تفاوت‌هایی باهم دارد.
وی افزود: هنر قبل از انقلاب در خدمت ابتذال بود یعنی هنری که هیچ‌گونه پیشرفتی چه در قالب و فرم و چه در محتوا نداشت.
مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: بعد از انقلاب به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا هنر انقلابی یک هنر متعالی و نشئت گرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و بُن‌مایه‌های قرآنی و دینی شد که باعث شد این انقلاب در قالب هنر به کل دنیا صادر شود.
وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشور‌های منطقه در سال‌های اخیر، گفت: هنرمندان ایران اسلامی به‌خوبی توانستند که اهداف والای انقلاب را به سایر کشور‌ها منتقل کنند.
کریمی‌والا ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب در حوزه هنر، بزرگ‌ترین کاری که در حوزه فرم و محتوا انجام گرفت این بود که هنر ما از سمت ابتذال و قهقرا به‌سمت متعالی بودن و متعالی شدن پیش رفت که الان هم شاهد آن هستیم.
مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآور شد: فعالیت‌های کانون‌های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان و سایر استان‌های کشور در تمام حوزه‌ها با سایر محافل هنری برابری می‌کند.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که انجمن و کانون‌های شهرستان‌ها پیش‌بینی کرده‌اند و به‌همت سازمان بسیج هنرمندان، در آینده از این نمونه کارگاه‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام

captcha