اعضای بیمار مرگ مغزی اردبیل اهدا شد
کد خبر: 3789877
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

اعضای بیمار مرگ مغزی اردبیل اهدا شد

گروه اجتماعی ــ بیست و دومین بیمار مرگ مغزی استان اردبیل در سال‌ جاری‌ جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد.

اعضای بیمار مرگ مغزی اردبیل اهدا شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مجیدمحمد غریبانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، امروز، ۲۴ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بیست و دومین عضو بیمار مرگ مغزی استان اردبیل در سال‌جاری برای پیوند بامداد امروز به تهران منتقل شد.
وی گفت: با تأیید مرگ مغزی «آرش ذوالفقارنیا» و با ایثار و فداکاری و رضایت خانواده پیکر وی بامداد امروز برای اهدای عضو به تهران منتقل شد.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: این بیمار ۳۰ ساله که به دنبال تصادف دچار ضربه به سر و سپس مرگ مغزی شده بود بعد از تأیید پزشکان تیم و رضایت خانواده وی برای زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند فهرست انتظار پیوند به تهران اعزام شد.
غریبانی ادامه داد: جا دارد از مسؤولان بیمارستان فاطمی، مدیر خدمات پرستاری، سوپروایزرین و پزشکان محترم بستری کننده و تیم تأیید مرگ مغزی، همچنین پرسنل ساعی وتلاشگر بخش آی سی یو تشکر و قدردانی کنم که زحمات زیادی در خصوص اهدای عضو انجام می‌دهند.
وی افزود: سال گذشته ۱۷ مورد اهدای عضو و امسال نیز از ابتدای سال تا کنون ۲۲ مورد داشتیم که امید است با استعانت از درگاه یزدان پاک در فرهنگ‌سازی این امر خطیر روزبه‌روز موفق‌تر باشیم.
انتهای پیام

captcha