جایگاه قرآن در سبک زندگی از حالت نمادین خارج شود
کد خبر: 3789899
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

جایگاه قرآن در سبک زندگی از حالت نمادین خارج شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت جاری‌شدن فرهنگ انس با قرآن در جامعه تأکید و اضافه کرد: قرآن در جامعه ما در برخی موارد حالت نمادین پیدا کرده است.

فرهنگ انس با قرآن در جامعه جاری شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، امروز در آیین تجلیل از منتخبان مسابقات قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بر ضرورت جاری‌شدن فرهنگ انس با قرآن در جامعه تأکید کرد و گفت: قرآن در جامعه ما در برخی موارد حالت نمادین پیدا کرده است. اینکه فقط از قرآن برای مهریه،‌ راهی‌کردن مسافر برای سفر، تفأل و ... استفاده می‌شود و تلاوت آن بیشتر در ماه مبارک رمضان صورت گیرد، اشتباه است؛ در‌حالی‌که قرآن کتاب زندگی بوده و برای هدایت انسان‌ها نازل شده است و در هر شرایطی می‌تواند بشر را هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن بین ما مهجور شده است، افزود: هر کس می‌خواهد خدا را دریابد باید قرآن بخواند؛ چرا که برترین عبادت نزد خداوند متعال خواندن قرآن است.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده‌ با تأکید بر اینکه جوانان را باید با قرآن آشنا کنیم، افزود: قاری و حافظ قرآن نزد خداوند جایگاه والایی دارد. امروز جوانان ما کتاب‌های زیادی مثل شعر و رمان می‌خوانند که کلام دیگران است ولی قرآن که کلام خداوند است مهجور واقع شده است. شیرینی که در تلاوت آیات وحی وجود دارد را در هیچ کتاب دیگری نمی‌توان یافت.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه همه ما در این دنیا مسافر هستیم و توشه سفر آخرت ما قرآن است، افزود: با حفظ و قرائت خالی قرآن هم انسان نورانی و روحانی نمی‌شود بلکه کمال انس زمانی حاصل می‌شود که موجب تغییر رفتار در فرد شود. انس واقعی با قرآن انسان را به درجه والای معنوی می‌رساند و دژ مستحکمی می شود که جن و شیاطین نمیتوانند آسیبی به فرد برسانند.

وی بیان کرد: همانطور که در روایات آمده همه ما باید هر روز حداقل 50 آیه از قران را بخوانیم. ولی شرط آن است که صحیح خواندن آیات را بیاموزیم چرا که به باطن قرآن نمی توان رسید مگر اینکه ظاهر قرآن را کامل یاد بگیریم.

انتهای پیام

captcha