اقتصاد کشور باید به اقتصاد مولد و دانش‌بنیان تبدیل شود
کد خبر: 3789932
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
طیبی:

اقتصاد کشور باید به اقتصاد مولد و دانش‌بنیان تبدیل شود

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به اقتصادی مولد و دانش‌بنیان تبدیل شود، افزود: با توجه به اینکه صنعت نفت یکی از مهمترین صنایع کشور است، جهاددانشگاهی این صنعت را یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های خود قرار داده و خوشبختانه تا به امروز اقدامات بسیار ارزشمندی را در توسعه فناورانه صنعت نفت انجام داده است.

طیبی

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز، 24 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح مجتمع پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون، توسعه علمی، فناورانه و تجاری‌سازی دستاوردهای خود را با هدف متکی کردن صنعت کشور به تولیدات داخلی ادامه داده است، زیرا صنعت کشور باید متکی بر تولید ملی و تولید ملی باید متکی بر علم و فناوری داخل باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به اقتصادی مولد و دانش‌بنیان تبدیل شود، افزود: با توجه به اینکه صنعت نفت یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است، جهاددانشگاهی این صنعت را یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت‌های خود قرار داده است و خوشبختانه جهاددانشگاهی تا به امروز اقدامات بسیار ارزشمندی در توسعه فناورانه صنعت نفت انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه به دنبال ارتقای فعالیت‌ها در زمینه توسعه فناورانه صنعت نفت هستیم، تصریح کرد: ساخت تجهیزات در حوزه بازرسی نفت، ساخت مته‌های حفاری، مواد شیمیایی، تجهیزات برق و الکترونیکی از جمله اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی در زمینه توسعه فناورانه بوده است.

طیبی بیان کرد: یکی از واحدهای بسیار خوب در جهاددانشگاهی در بحث توسعه فناورانه صنعت نفت، سازمان جهاددانشگاهی خوزستان است که در زمینه توسعه فناورانه گام‌های بسیار خوبی برداشته است و علت آن نیز پذیرش ریسک کار در این حوزه از سوی مدیران این سازمان است.

وی ادامه داد: هنوز در کشور سازمانی که متولی کار کردن در زمینه توسعه فناورانه باشد، وجود ندارد، اما مدیرانی هستند که این ریسک را می‌پذیرند. در این زمینه جهاددانشگاهی نیز بر این معتقد است که باید پاسخ معقولی را به این ریسک‌ها بدهد و خوشبختانه در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شده است.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان ابراز کرد: برای حل مشکلات کشور چاره‌ای نداریم جز آنکه بر توان داخلی متکی باشیم و در این زمینه مدیریت ارشد کشور باید از توسعه فناورانه در بخش‌های مختلف حمایت کند.

انتهای پیام 

captcha