خانه قرآن «سبحان ایوریق»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3789967
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مؤسسه برتر از نگاه ایکنا/ 82

خانه قرآن «سبحان ایوریق»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ خانه قرآن «سبحان» روستای ایوریق اردبیل از سال 1387 تاکنون با بیش از یک دهه فعالیت متنوع با مدیریت مهدی سلحشور اداره می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌ عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 81 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی خانه قرآن سبحان ایوریق استان اردبیل بپردازیم.
خانه قرآن سبحان ایوریق در سال 1387 تحت نظارت دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و با مسئولیت مهدی سلحشورفرد تأسیس شد. این خانه قرآن در طول یک دهه، بدون وقفه همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. خانه قرآن سبحان از فعال‌ترین خانه‌های قرآن استان اردبیل است که بازرسان دارالقرآن الکریم کشور بارها از نزدیک فعالیت‌های این خانه قرآن را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.
اهم فعالیت‌های خانه قرآن سبحان ایوریق اردبیل به شرح ذیل است:
1- برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح پیش‌دبستانی، روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن
2- برگزاری هیئت‌های قرآنی (چهار هیئت، دو هیئت برای آقایان و دو هیئت برای بانوان) به صورت هفتگی
3- برگزاری مراسم جزء‌خوانی در طول ماه مبارک رمضان با حضور بیش از 800 نفر از اهالی روستای ایوریق، اعم از بانوان و آقایان
4- برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی
5- برگزاری اولین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سطح منطقه هیر با حضور بیش از300 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر
6- برگزاری مسابقات قرآنی
7- برگزاری اردو برای متعلمین
8- اجرای برنامه با قرآن در زلال اعتکاف ویژه بانوان و آقایان
9- شناسایی استعداهای برتر قرآنی و معرفی آنها به اداره امور قرآنی
10- اجرای طرح‌های مختلف قرآنی از قبیل 1440... و ترجمه و حفظ و مفاهیم سوره ملک و واقعه، اجرای طرح توانمند‌سازی آحاد مردم برای صحیح خواندن نماز و قرآن
11- پوشش خبری فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن سبحان ایوریق اردبیل از طریق صدا و سیما (شبکه استانی سبلان و شبکه قرآن) و خبرگزاری‌های ایکنا، فارس، تلاوت و سازمان تبلیغات اسلامی
همچنین مهدی سلحشورفرد، مسئول خانه قرآن سبحان روستای ایوریق، به دلیل فعالیت‌های قرآنی طی سال‌های 97، 95، 94 و 89 از طرف اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به عنوان قعال برتر قرآنی شناخته شده است.


انتهای پیام

captcha