تغییر تلقی جامعه در مورد قرآن/مبانی اصولی قرآن جدی گرفته شود
کد خبر: 3790022
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

تغییر تلقی جامعه در مورد قرآن/مبانی اصولی قرآن جدی گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تلقی عمومی از قرآن را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلقی ما از قرآن صرفا مقدس است ولی باید به عنوان گره گشای زندگی مورد توجه قرار گیرد.

تغییر تلقی جامعه در مورد قرآن/مبانی اصولی قرآن جدی گرفته شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عصر روز گذشته، 24 بهمن در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در تبریز با بیان این‌که باید تلقی و زاویه دید جامعه در مورد قرآن ارتقا و رفعت پیدا کند، اظهار کرد: تلقی عمومی، قرآن کریم را یک کتاب مقدس می‌داند و حس جامعه در مورد قرآن، دریافت شفاء و دواء از قرآن کریم نیست، در حالی که قرآن، شفابخش روح و گره‌گشای زندگی بشری است.

وی با تاکید بر این‌که قرآن کریم گره‌گشای مسائل و مشکلات و کلید سعادت زندگی بشری است، گفت: قرآن فقط کلام الهی نیست بلکه تکلم حق بوده و بهترین و زیباترین شکل تجلی خداوند است.

حجت‌الاسلام  قمی، بیان کرد: رویش‌های قرآنی باید در دهه پیش روی انقلاب، تلقی جامعه خود، جامعه اسلامی و در حالت کلی جامعه بشری در مورد قرآن کریم را تغییر دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: یکی از ضروریات این دوره از زندگی و انقلاب بعد از این باید غیر از فراگیری و قرائت قرآن به سمت تغییر دادن تلفی جامعه از قرآن باشد.

وی خاطرنشان کرد: منظور از تغییر دادن تلقی جامعه از قرآن این است که وقتی کلمه قرآن به زبان آورده می‌شود باید ذهنیت از قرآن نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قمی، با تاکید بر اینکه باید این تلقی زاویه دید نسبت به قرآن کریم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: قرآنیان می‌توانند حس جامعه را ارتقا بخشد چراکه تصور جامعه از شما این است که شما رنگ و بوی قرآن در خود داشته باشید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه قرآن فقط کلام الهی نیست، بلکه حرف زدن خدا و تجلی خداست ادامه داد: وقتی قرآن می‌خوانیم با خداوند مشغول حرف زدن هستیم اما این تلقی در جامعه وجود ندارد و باید نگرش جامعه اسلامی و جهان را نسبت به قرآن تغییر دهیم.

انتهای پیام

captcha