مشارکت جهاددانشگاهی لرستان در طرح غربال‌گری دانش‌آموزان
کد خبر: 3790057
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

مشارکت جهاددانشگاهی لرستان در طرح غربال‌گری دانش‌آموزان

گروه اجتماعی ـ معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اجرای طرح غربال‌گری دانش‌آموزان با همکاری جهاد دانشگاهی استان خبرداد.

مشارکت جهاددانشگاهی لرستان در  طرح غربال‌گری دانش‌آموزانبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن اسدبیگی،  معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، 25 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح غربالگری و سلامت محله درهگرم شرقی با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های بین‌بخشی و ارتقای سلامت این برنامه انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی محلات، کاری که شروع شده سنجش سلامت دانش‌آموزان در محله دره‌گرم شرقی از طریق دفتر تسهیل‌گری جهاددانشگاهی استان بوده که در این محله راه‌اندازی شده و از طریق کانون‌های سلامت در حال انجام است.
اسدبیگی ادامه داد: همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی استان آموزش دانش‌آموزان، دانشجویان و آموزش‌های خود مراقبتی و برخورد با بیماری‌ها به‌ویژه آنفلوآنزا نکاتی را گوشزد می‌کنند و در عین حال سلامت دانش‌آموزان ارزیابی می‌شوند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: امیدواریم این کار با همکاری آموزش و پرورش استان در سطح محلات خرم‌آباد و سایر شهرستان‌ها توسعه یابد چراکه سلامت هم‌استانی‌ها را افزایش دهیم و در این راستا نیازمند مشارکت مردم هستیم.
وی با بیان این‌که از جهاد دانشگاهی استان تقدیر ویژه دارم، گفت: امیدواریم این برنامه زمینه‌ای باشد که آن‌را در سایر شهرستان‌ها و حتی روستاها تسری دهیم.
اسدبیگی بیان کرد: هدف ما این است که همه مردم تحت پوشش این طرح و خودمراقبتی قرار گیرند تا سلامت خود را حفظ و مطالبه کنند و دستگاه‌های مربوط خدمات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha