فعاليت روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در 16 محله قزوین
کد خبر: 3790070
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

فعاليت روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در 16 محله قزوین

گروه اجتماعی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، طرحی در قزوین آغاز و 16 منطقه آسیب‌پذیر شناسایی‌شده است و روحانیون از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در آن مناطق مستقر شده‌اند.

فعاليت روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در 16 محله قزوین

به گزارش ایكنا از قزوین،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نعمت اللهی شب گذشته 24 بهمن در نشست خبری مربوط به تشریح طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی که در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد،‌ ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان برای اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران چهل‌سالگی خود را نبیند تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما حضور گسترده مردم همچون یک رفراندوم برای انقلاب بود.
این مسئول عنوان کرد: یکی از مسائل جدی و مهم در جامعه ما موضوع آسیب‌های اجتماعی است که در بسیاری از مواقع مورد سوءاستفاده فضای رسانه‌ای بیگانه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: اعتیاد، طلاق، فساد و فحشا در سکونت‌گاه‌های غیررسمی از مهم‌ترین این آسیب‌ها هستند که توسط رسانه‌های بیگانه به‌عنوان دستاویزی برای سیاه نمایی علیه نظام تبدیل‌شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: البته ما به دنبال تبرئه خود نیستیم، بنابراین با دستور مستقیم وزارت کشور سازمان تبلیغات اسلامی این وظیفه را پیدا کرد که در بحث رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند.
نعمت‌اللهی بیان کرد: در همین راستا طرحی در قزوین آغاز شده و 16 منطقه آسیب‌پذیر به همت ارگان‌های مرتبط با موضوع شناسایی و طی نامه‌ای از سوی استانداری برای رسیدگی به ما ابلاغ شد.
وی افزود: قزوین به همراه همدان و زنجان به‌عنوان پایلوت برای این موضوع انتخاب شد و از نوروز سال گذشته این طرح را آغاز شد و قزوین جزو استان‌هایی بود که توانست این طرح را به‌خوبی آغاز کند و روحانیون در این محلات مستقر شدند.
این مسئول بابیان اینکه روحانیت در موضوع طلاق، اعتیاد، فساد و فحشا در سکونتگاه‌های غیررسمی موفق عمل کرده‌اند، گفت: شاخص‌ترین آسیب‌ها طلاق و اعتیاد است که امروز جزو برنامه‌های اصلی این طرح قرار دارد.
نعمت اللهی عنوان کرد: طی بیش از یک سال گذشته با فعالیت این روحانیون 300 معتاد نجات پیدا کردند و برخی نیز با همکاری کمیته امداد به بازار کار بازگشتند.
وی افزود: بیشترین آمار معتادان مربوط به محله هادی‌آباد بود که 400 نفر به کمپ فرستاده شدند، ضمن اینکه منطقه لالوها یا کوی قضات یک منطقه پرآسیب است که برنامه‌های خوبی در این منطقه در حال انجام است.
این مسئول ضمن اشاره به کمبود بودجه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: برای هر یک از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی مستقر در محلات 60 میلیون درنظرگرفته شد که این موضوع تا به امروز محقق نشده و کمبود بودجه را از استان تأمین کردیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان مجرب یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است که نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف ایفا می‌کند.

انتهای پیام

captcha