قرآن؛ بزرگترین منبع شناختی فرهنگ غنی اسلامی
کد خبر: 3790086
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

قرآن؛ بزرگترین منبع شناختی فرهنگ غنی اسلامی

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی اسلامی، دارای بزرگترین منبع شناختی به نام قرآن است، گفت: اسلام، به عنوان مجموعه‌ای از معارف قدسی، اصالتا از سنخ پیام بوده است.

قرآن؛ بزرگترین منبع شناختی فرهنگ غنی اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، ۲۵ بهمن ماه، در اختتامیه جشنواره ملی آیات، اظهار کرد: قرآن، گرانقدرترین میراث معنوی جهان بشری و یادگار پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد(ص) است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی اسلامی، دارای بزرگترین منبع شناختی به نام قرآن است، ادامه داد: اسلام، به عنوان مجموعه‌ای از معارف قدسی، اصالتا از سنخ پیام بوده است
امیرنیا افزود: در جامعه مختلف بشری از جمله منبر، تریبون، عکس، کتاب، روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما و اینترنت برآن شدیم تا با برگزاری این جشنواره با محتوای مفاهیم قرآن، ضمن تقویت این جریان، این جشنواره‌ها موجب ترغیب اصحاب رسانه و قلم شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار توانسته نظر کمی و کیفی علی رغم محدودیت در جهت تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی در چهلمین سالگرد گام بردارد.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اهداف اصلی جشنواره ملی آیات خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این جشنواره این است که تمامی رسانه‌ها و نه فقط رسانه‌های قرآنی، وظیفه دارند در راستای ترویج و توسعه فرهنگ غنی قرآن قدم بردارند.
انتهای پیام

captcha