ثبت بیشترین تعداد وقف استان فارس در جهرم
کد خبر: 3790142
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

ثبت بیشترین تعداد وقف استان فارس در جهرم

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم از ثبت بیشترین وقف استان فارس در این شهرستان و در سال 97 خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، بیژن قریب‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم امروز، 25 بهمن‌ماه گفت: از ابتدای سال جای تاکنون، 10 وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است که بیشترین وقف ثبت‌شده در استان فارس در سال 97 به‌حساب می‌آید.
وی با بیان اینكه این وقف‌ها در زمینه‌های فعالیت‌های قرآنی، احداث خانه عالم، مسجد و حسینیه صورت گرفته است، افزود: در این شهرستان 800 موقوفه با 5 هزار رقبه وقفی وجود دارد که عمده نیات واقفان را عزاداری و اطعام تشکیل می‌دهد.
قریب‌زاده در مورد نیازهای وقفی شهرستان گفت: امور درمانی از اصلی‌ترین نیازهای شهرستان است و نیازمند نگاه خیران به ثبت وقف‌هایی در این زمینه هستیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم افزود: وقف برای فقرا، دانش آموزان بی‌بضاعت، زنان بی‌سرپرست، فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی و اعیاد و جشن‌های مذهبی از دیگر نیازهای وقفی شهرستان به‌حساب می‌آید.
وی همچنین گفت: کارشناسان این اداره نیازهای شهرستان را مشخص کرده‌اند و مشاوران وقف این اداره راهنمای خیران نیک‌اندیش برای ثبت وقف‌های متناسب به نیازهای روز هستند.
انتهای پیام

captcha