آغاز رقابت قرآنی 75 نفر کردستانی در سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مُدهامتان
کد خبر: 3790163
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

آغاز رقابت قرآنی 75 نفر کردستانی در سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مُدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیراجرایی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان استان کردستان از آغاز رقابت 75 نفر از برگزیده قرآنی شهرستان‌های مختلف کردستان در مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی خبر داد.

رحمان غریبی، دبیراجرایی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از آغاز رقابت 75 نفر از برگزیده قرآنی شهرستان‌های مختلف کردستان در مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی از 25 بهمن ماه در مجتمع فجر سنندج خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در چهار مرحله کانون‌های مساجد، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: در مرحله شهرستانی هزار و 390 نفر در دو بخش بانوان و آقایان با هم به رقابت پرداختند که 63 درصد آن ها بانوان و 37 درصد آن ها آقایان هستند.
دبیراجرایی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان استان کردستان بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلید، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، اذان ، نقاشی آیات و قرائت نماز برگزار شد.
وی با اشاره به رشته نقاشی آیات برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان عنوان کرد: کودکان و نوجوانان باید بر اساس استعدادهایشان مباحث قرآنی را از طریق هنر هم تعقیب کنند که با توجه به این امر رشته نقاشی آیات در سنین هفت تا 16 سال در این جشنواره قرآنی تدوین شد و شرکت کنندگان آیات قرآن را در موضوعاتی نظیر احترام به والدین، نماز و غیره ترسیم می‌کنند.
غریبی اعلام کرد: نفرات برتر هر رشته قرآنی به مرحله شکوری سیزدهمیسن جشنواره قرآنی مُدهامتان که اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.
وی در پایان به داوران این دوره از رقابت های قرانی اشاره کرد و یادآور شد: استاد اسماعیل تمهید، منوچهر گرامیاری، حسین عبدالملکی در بخش آقایان و شایسته درویشی، زهرا منبری، ناهیده شریفی و شهلا حسین پناهی داوران بخش بانوان این دوره از مسابقات قرآنی هستند.
انتهای پیام

captcha