سنجش ظرفیت قرآنی اهالی نایین در «طرح صراط»
کد خبر: 3790171
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

سنجش ظرفیت قرآنی اهالی نایین در «طرح صراط»

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت سپاه نایین برگزاری مسابقات قرآنی طرح صراط را فرصت مناسبی برای سنجش ظرفیت قرآنی این شهرستان دانست.

حجت‌الاسلام زارعی، مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت سپاه نایین در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با بیان اینکه سراسر قرآن درس و سرشار از نکات تربیتی است، گفت: مسابقات طرح صراط فرصت مناسبی برای سنجش ظرفیت قرآنی شهرستان است که حضور بسیجیان فعال قرآنی در این دوره از مسابقات، به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می‌کند.

وی افزود: هدف از اجرای این مسابقات آشنا شدن بیشتر جوانان و نوجوانان با آیات قرآن و همچنین آشنا شدن آن‌ها با آیات کاربردی قرآن است.

به گفته مسئول تربیت و آموزش سپاه نایین، سال گذشته مسابقات قرآن با موضوعیت سوره مبارکه لقمان در بین بسیجیان برگزار شد و امسال حفظ و تفسیر سوره اسراء در دستور کار قرار گرفت و تمامی مساجد و پایگاه‌های مقاومت ما دارای «حلقه‌ صالحین» هستند و موضوعات حفظ، مفاهیم، تفسیر و ... را در دستور آموزش و کار خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه به دو کتاب ارزشمند و گرانبهای دیگری غیر از قرآن اشاره کرد و گفت: در این مسابقه علاوه بر آیات قرآن از نکات تربیتی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز استفاده شده که همین امر باعث ترغیب جوانان برای خواندن و بهره گرفتن از این دو کتاب ارزشمند می‌شود.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: 60 نفر از این شرکت‌کنندگان در سنین زیر 10 سال، ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال با هم رقابت کردند که طی یک هفته نتیجه مسابقات اعلام خواهد شد.

مسابقات قرآن با عنوان طرح صراط در رشته‌های حفظ، مفاهیم و ترتیل روز گذشته، 26 بهمن در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج نایین برگزار شد.

شنبه. .مسابقات قرآنی «طرح صراط» در نایین / مسابقات طرح صراط فرصت مناسبی برای سنجش ظرفیت قرآنی شهرستان است

شنبه. .مسابقات قرآنی «طرح صراط» در نایین / مسابقات طرح صراط فرصت مناسبی برای سنجش ظرفیت قرآنی شهرستان است

طاهره گرگیان 

انتهای پیام

captcha