شرکت 23 فیلم‌ از کردستان ‌در دوازدهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای
کد خبر: 3790173
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

شرکت 23 فیلم‌ از کردستان ‌در دوازدهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با ثبت 23 فیلم در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای تولیدات خود را رونمایی می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 25 بهمن ماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهانی در بخش فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای است که با همت مؤسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری کشور یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهمین دوره این جشنواره از 8 تا 10 اسفندماه 97 به میزبانی تهران، برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را معرفی می‌کند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز آثار ارائه شده در این جشنواره تلاش هنرمندان فیلمساز داخل و خارج از کشور در جهت رساندن پیام موردنظر در مدت زمان حداکثر 100 ثانیه در قالب‌های انیمیشن، داستانی و مستند بوده که در طول 11 دوره گذشته آثار بسیار تأثیرگذار و ارزنده ای در این قالب‌ها تولید و عرضه شده است.
مرادی یکی از کارکردهای اصلی هنر را اصلاح معضلات اجتماعی در تمامی زمینه‌ها دانست و بیان کرد: بسیاری از آثار ارائه شده در این جشنواره بر این مبنا تولید شده و توانسته است در ارتباط با مخاطب، رضایت آنان را جلب کند.
وی با اشاره به توان هنری و پتانسیل بالای استعداد فیلمسازی در استان کردستان عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به این موضوع در طول دوره های گذشته استقبال بسیار خوبی از این جشنواره توسط هنرمندان کردستانی صورت گرفت و همواره یکی از استان های پیشرو در تعداد آثار و کسب عناوین برتر جشنواره از آن کردستان بوده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: میزبانی و برگزاری مراسم افتتاحیه دهمین دوره جشنواره فیلم های ثانیه ای درسال 94 در سنندج و استقبال گسترده مخاطبان از این مراسم و کسب سه عنوان برتر دوره یازدهم جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای در تهران توسط آثار تولیدی حوزه هنری کردستان که پس از تهران در کسب عنوان در جایگاه دوم قرار گرفتیم افتخار بسیار بزرگی برای هنر کردستان محسوب می‌شود.
مرادی عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره تعداد 23 اثر از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره گذشته از لحاظ کمی با رشد 50 درصدی برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: با توجه به حضور هنرمندان کردستان در دوره‌های گذشته و آشنایی کامل با رویکرد جشنواره که توجه جدی به کیفیت آثار می باشد با تلاش همکاران در واحد هنرهای تصویری و نظارت کارشناسان و متخصصان توانمند این دفتر توجه به کیفیت و محتوای آثار به صورت جدی در دستور کارقرارگرفته و امیدواریم تلاش این عزیزان با کسب موفقیت در این دوره به سرانجام برسد.
انتهای پیام

captcha