نیازمندان کردستانی با کمک خیرین صاحب خانه ‌شدند
کد خبر: 3790175
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

نیازمندان کردستانی با کمک خیرین صاحب خانه ‌شدند

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی خیران برای تأمین مسکن نیازمندان کردستانی در ۱۰ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 25 بهمن ماه در سفر به شهرستان بانه و در جمع خیران و نیکوکاران این شهرستان با بیان اینکه این نهاد در ۱۰ ماهه گذشته ۹ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان و نیازمندان این استان هزینه کرده است، گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق خیران کمک شده است.
وی با بیان اینکه این خیران با معرفی افراد نیازمند مسکن به این نهاد، درخواست مساعدت برای تأمین مسکن این افراد را داشته‌اند، افزود: کمیته امداد نیز با مشارکت و همکاری نیکوکاران نسبت به خرید و یا ساخت مسکن این نیازمندان اقدام کرده است.
شیخی‌زاده بیان کرد: همچنین امسال ۶۷۰ میلیون تومان از زکات مردم نیکوکار برای کمک به تأمین مسکن مددجویان این استان هزینه شده است.
وی اعلام کرد: با توجه به میزان جمعیت تحت حمایت کمیته امداد این استان به میزان ۱۰ درصد و سطوح مختلف مشکلات نیازمندان، کمیته امداد به‌تنهایی قادر به تأمین تمامی نیازهای این افراد نیست، بنابراین در این زمینه به همکاری و مشارکت خیران، مسئولان و همه آحاد جامعه نیاز است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: اگر تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی، معیشتی و رفاهی درست و به‌جا در سطح کلان اجرا شود می‌توانیم هرروز شاهد کاهش جمعیت نیازمندان و طبقه اجتماعی باشیم.
وی با اشاره به اینکه جشن درخت آرزوها در هفتم اسفند امسال باهدف جمع‌آوری کمک برای کودکان یتیم و نیازمند در سنندج برگزار می‌شود، ادامه داد: کمک‌های خیران برای مشارکت در این جشن می‌تواند به‌صورت نقدی، کالا، کمک‌هزینه تحصیلی، مسکن، درمان و یا خدمات باشد.
شیخی‌زاده در پایان یادآور شد: کمک‌های خیران در این جشن به‌صورت مستقیم و با همراهی افراد کمک‌کننده به این کودکان اهدا می‌شود .
لازم به ذکر است؛ تحویل ۱۲ واحد مسکن مددجویی، اهداء ۱۲ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت و دیدار با مددجویان این نهاد از برنامه‌های حضور مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در شهرستان بانه بود.
انتهای پیام

captcha