آغاز سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان و مددجویان کمیته امداد در قم
کد خبر: 3790236
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

آغاز سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان و مددجویان کمیته امداد در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان، خانواده‌های آنان و مددجویان کمیته امداد در مرحله شهرستانی در قم از روز گذشته، 25 بهمن‌ماه آغاز شده است.

سومین دوره مسابقات قرآنی کارکنان و مددجویان کمیته امداد  برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هرمز، مسئول برگزاری مسابقات کمیته امداد استان قم روز گذشته، 25 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکریم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم برنامه‌های خوب قرآنی برای مددجویان و همکاران داشته باشیم که در رأس آن برگزاری مسابقات قرآنی در دو مرحله شهرستانی و استانی خواهد بود.

هرمز افزود: این مسابقات در سه گروه سنی زیر۱۲ سال، ۱۲تا ۱۶ سال و بالای ۱۶سال است که برای خواهران در سه رشته‌ ترتیل، قرائت و حفظ برگزار خواهد شد و رقابت برادران نیز علاوه بر سه رشته مذکور در رشته اذان هم برگزار می‌شود.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مبحث نماز ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی جدید تلاش کردیم که در حاشیه مسابقات قرآنی مسابقه زیبا خوانی و صحیح خوانی نماز را نیز برگزار کنیم چراکه با توجه به اهمیت نماز که صورت دین ما است می‌بایست به‌جایی برسیم که از یک چهره قرآنی رفتاری ارزشی سر بزند و هم این‌که بتوانیم در بین خانواده‌های امدادی فرهنگ نماز را گسترش بدهیم.
هرمز ضمن اشاره به تنوع و گسترش رشته‌های مسابقات اظهار کرد: امسال برای اولین بار از مفاهیم سوره یاسین و در رشته نهج‌البلاغه نیز از20 حکمت منتخب و نامه ۳۱ نهج‌البلاغه مسابقات کتبی در هفته آینده برگزار خواهیم کرد.
وی ضمن اشاره به برگزاری دوروزه و مجزای مسابقات خواهران و برادران در مجتمع تربیتی ولایت گفت: در سال گذشته حدود ۲۵۰ متسابق در رشته‌های مختلف داشتیم که امسال باکار بیشتر قرآنی و برنامه‌ریزی بهتر، تعداد متسابقان به حدود دو برابر یعنی ۵۰۰ نفر رسیده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم گفت: امسال طبق توافق و برنامه‌ریزی صورت گرفته، در اماکنی همچون کانون ولایت و مناطق کمیته امداد، کانون‌های فرهنگی سطح شهر، تکیه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه‌ امامزادگان آموزش‌های قرآنی جهت افزایش مهارت و دانش قرآنی متسابقان را در دستور کار داشتیم.
هرمز در پایان بیان کرد: مرحله استانی مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ و مرحله کشوری هم در اواخر تابستان سال آینده برگزار خواهد شد که به لطف خدا استان قم هم افتخارمیزبانی اولین دوره مسابقات را در کارنامه دارد.
انتهای پیام

captcha