تلاش برای تغییر جهت سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی
کد خبر: 3790250
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
ابتکار تصریح کرد:

تلاش برای تغییر جهت سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی

گروه جامعه ــ‌ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم افتتاح جشنواره مد و لباس فجر گفت: کمک کنیم سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی بازگردد.

به گزارش ایکنا؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری امروز، 26 بهمن ماه، در مراسم افتتاح هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان در خصوص آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی و ظرفیت های عظیم ایران، گفت: قطعا یکی از ابعاد مهم فرهنگی و اقتصادی هنر، بحث پوشش است که با توجه به ظرفیت بالای آن باید مود توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایران به دلیل تنوع بالای فرهنگی ــ قومیتی، ظرفیت کم نظیری در عرصه مد و پوشاک دارد و حتی تنوع لباس ها در داخل قومیت ها و استان ها نیز بسیار بالا است.

وی افزود: درست است که غلبه زنانه لباس سنتی و حضور زنان در عرصه طراحی بالاتر است ولی آقایان هم در نوع لباس سنتی و هم درعرصه طراحی با وجود اینکه تعداد محدودتری هستند، اما عملکرد بسیار خوبی دارند هستند.

ابتکار با تأکید بر اینکه مهم است که زنان و مردان در کنار هم برای احیای هنرهای سنتی و تلفیق سنت و مدرنیته تلاش کنند، گفت: لباس ما اکنون هم باید هویت ایرانی اسلامی داشته باشد و هم با اقتضائات زندگی امروز سازگار باشد.

وی افزود: ما در معاونت زنان نیز با همین نگاه به موضوع پرداخته ایم تا در محیط کار، آموزش و اجتماع، لباس هایی که هم مفهوم هویت ملی، هم تنوع فرهنگی ایران و هم انسجام مردم ایران را دربر می گیرد، به مردم ارائه شود. باید کمک کنیم سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی بازگردد.

ابتکار افزود: نسل جوان انتظار و حق دارد که سلیقه های مختلف به آنها عرضه شود و دست به انتخاب بزنند. پس باید اساتید، محققان، پژوهشگران، طراحان و.... بر روی این مسئله کار کنند.

وی تأکید کرد: در عرصه پوشاک نباید فقط نگاهمان به بازارهای داخلی باشد، چرا که پوشاک جنبه جاذبه گردشگری نیز دارد. باید تلاش کنیم لباس ایرانی برای گردشگران خارجی نیز جاذبه داشته باشد. همچنین بازارهای بین المللی را هدف قرار دهیم، به خصوص اینکه قرار نیست از تحریم و جنگی که علیه مردم ایران به راه انداخته اند، عقب نشینی کنیم.

انتهای پیام

captcha