بازدید وزیر ارشاد از آثار خوشنویسی استاد «مؤدب»
کد خبر: 3790256
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

بازدید وزیر ارشاد از آثار خوشنویسی استاد «مؤدب»

گروه فرهنگی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر خود به استان کرمان امروز، 26 بهمن‌ماه از آثار خوشنویسی استاد جمال‌الدین مؤدب، هنرمند برجسته کرمانی بازدید کرد.

بازدید وزیر ارشاد از آثار خوشنویسی استاد «مؤدب»به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر خود به استان کرمان امروز، 26 بهمن‌ماه از آثار خوشنویسی استاد جمال‌الدین مؤدب، هنرمند برجسته کرمانی بازدید کرد.
جمال‌الدین مؤدب در بازدید وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در این مجموعه 110 اثر نگارش شده است، گفت: برای این آثار به هفت سالن نیازمندم اما هم اکنون 30 درصد از مجموعه در معرض دید گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مجموعه 11 میلیون واژه عشق و 55 میلیون ذکر نوشته شده است افزود: نگارش این مجموعه اولین اتفاق تاریخی است.
این استاد خوشنویسی با اشاره به اینکه در دنیا این نوع سبگ خاص بی‌سابقه است بیان کرد: تمام خطاطی‌ها بدون محاسبه نگارش شده است.
وی با اشاره به اینکه محاسبه شده اگر روزی 20 ساعت کار شود بیش از 400‌ سال زمان می‌برد اظهارکرد: در حالی که کار این آثار از 30 سال پیش آغاز شده است.
این استاد خوشنویسی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت اتمام پروژه‌های عمرانی موزه آثار در ایام نوروز بازگشایی شود.
وی با اشاره به اینکه برای اتمام موزه نگهداری آثار نیازمند اعتبار هستیم تصریح کرد: با وجود تمام قول‌هایی که از سوی مسئولان شد، تاکنون هیچ اعتبار دولتی برای این موزه تخصیص نیافته است.
انتهای پیام

captcha