استقلال دستاورد مهم انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3790291
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

استقلال دستاورد مهم انقلاب اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار آذربایجان‌شرقی استقلال کشور را دستاورد مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی انقلاب پیروز شد چند هزار مستشار خارجی از کشور اخراج شدند و امروز همه دوستان و دشمنان اذعان دارند هر نوع مذاکره سیاسی درخصوص مسائل منطقه، بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

انقلاب اسلامی نعمت مردم سالاری دینی را ارزانی کردبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 26 بهمن‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، بیان کرد: انقلاب اسلامی، دستاورد مهم مردم‌سالاری دینی را به ما ارزانی داشت، با افتخار می‌گوییم در چهل سال گذشته به‌طور متوسط هر سال، یک انتخابات آزادانه داشتیم.
وی استقلال کشور را دستاورد مهم دیگر انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی انقلاب پیروز شد چند هزار مستشار خارجی از کشور اخراج شدند و امروز همه دوستان و دشمنان اذعان دارند هر نوع مذاکره سیاسی درخصوص مسائل منطقه، بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.
پورمحمدی ادامه داد: بعد از انقلاب نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن ایجاد شد که در شهرها و روستاها به مبارزه با فقر و محرومیت می‌پردازند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها در موضوعاتی چون خطوط ریلی و جاده ای، آب، برق و گاز چشمگیر بوده است اما آمار بالای تصادفات نشان می دهد که باید به موضوع ایمنی جاده ها و فرهنگ رانندگی بیشتر توجه شود.
پورمحمدی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اضافه کرد: سرعت رشد علمی در ایران بنا به آمارهای بین المللی، ۱۱ برابر رشد علمی دنیا است و جمهوری اسلامی با تلاش جوانان خود، به چرخه سوخت هسته ای و غنی سازی اورانیوم دست یافته و تنها کشوری است که دانش فضایی بومی دارد.
وی افزود: امروز قدرت نظامی و بازدارندگی کشور به حدی است که هیچ کشوری جرات تعرض به ایران اسلامی ندارد و همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در شرایط سخت و تحریم ها به دست آمده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی ز حضور حماسی مردم در یوم الله ۲۲ بهمن تشکر کرد و گفت: برای دیدار با رهبر عظیم الشان انقلاب در روز ۲۹ بهمن روزشماری می کنیم.

انتهای پیام

captcha