هم‌افزایی با مراکز پژوهش و فناوری؛ هدف شبکه جامع دانشگاه‌ها
کد خبر: 3790295
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

هم‌افزایی با مراکز پژوهش و فناوری؛ هدف شبکه جامع دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری، هم‌افزایی و هم‌گرایی دانشگاه و مراکز پژوهش و فناوری است.

هدف شبکه جامع دانشگاه‌ها، هم‌افزایی با مراکز پژوهش و فناوری استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد شب گذشته، 25 بهمن‌ماه در دومین جشنواره علمی رضوی در محل مرکز همایش‌ های دانشگاه علوم پزشکی مشهد(برج سپید) اظهار کرد: دانشگاه‌ها سازمان‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که به دلیل پیچیدگی و ارتباطات گسترده آسیب‌پذیری آنان بسیار بالا است و تاریخ نیز نشان داده که در تمام فرازهای حساس تاریخی، اجتماعی، سیاسی، و حتی در جنگ‌ها و انقلاب‌ها، دانشگاه‌ها تا آخرین لحظه در صحنه حضور دارند.
وی افزود: این آسیب‌پذیری دانشگاه‌ها سبب شده که دانشگاه‌ها برای کاهش آسیب‌پذیری، حفظ منافع و دفاع از موقعیت خود، اتجادیه، انجمن و تشکلاتی را تشکیل دهند. در بسیاری از کشورها انجمن دانشگاه‌های آن کشور یک نهاد بسیار قوی و بدون وابستگی به دولت است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در ایران انجمن دانشگاهی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این ضرورت ما را برآن داشت تا در استان خراسان رضوی، شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کنیم و از اجرا این ایده تا کنون چهار سال می‌گذرد و این شبکه چندین مزیت دارد که الگویی منحصر به فرد در مقایسه با سایر انجمن‌ها است.
کافی در رابطه با مزیت‌های شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری، بیان کرد: این شبکه شامل دانشگاه ها، مراکز پژوهش و فناوری و گروهی از دست اندکاران کارآفرینی است و همچنین بنیاد نخبگان، جهاددانشگاهی و تمام بازیگرانی که در توسعه علم و فناوری استان نقش دارند، عضو این شبکه هستند.
وی اضافه کرد: مزیت دیگر این شبکه این است که با مشارکت استانداری خراسان رضوی تشکیل داده شده و بالاترین مقام اجرایی استان، رئیس هیئت امنا این شبکه است و تمام فعالیت های این شبکه با هماهنگی ایشان انجام می شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص هدف این شبکه، گفت: هدف این شبکه هم افزایی و هم گرایی دانشگاه و مراکز پژوهش و فناوری است. در حال حاضر تلاش ما این است که منافع یکدیگر را تقویت کنیم این وضعیت سبب شد که کارهایی را در استان از جمله برگزاری جشنواره ها و کارگروه هایی را برای حل مشکلات صنعتی و شرکت های دانش بنیان تشکیل داده ایم.
کافی تصریح کرد: نمی توان ادعا کرد که به ایده آل ها رسیده ایم اما در کشور بی نظیری هستیم و در هیچ استان دیگری این شرایط وجود ندارد. ما در دهه فجر همه گونه جشنواره ای را برگزار کردیم اما از دانشمندان و فرهیختگان تقدیری انجام نشد و امیدوارم این شروع سنگ بنایی باشد تا این جشنواره را در سطح ملی نیز برگزار کنیم.
انتهای پیام
captcha