ضرورت واکاوی بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب» برای جوانان
کد خبر: 3790328
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
محمود کریمی تأکید کرد؛

ضرورت واکاوی بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب» برای جوانان

کانون خبرنگاران نبأ ــ ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) گفت: جوانان جامعه به‌خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب» توجه ویژه داشته باشند و با دقت و هوشیارانه آن را مطالعه و با تشکیل حلقه‌های علمی به تبیین و واکاوی این بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری بپردازند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی آئینی مراسم «اجتماع بزرگ فاطمیون» از سوی هیئت مذهبی آل یاسین و با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج انصارالحسین(ع) سپاه مالک اشتر در مسجد ولایت محله امام حسین(ع) منطقه 1 شهر بوشهر شامگاه آدینه، 26 بهمن ماه، با قرائت سیدحسین حسینی، قاری ممتاز روستای چارک برگزار شد.

حجت‌الاسلام فکوری، سخنران «اجتماع بزرگ فاطمیون» بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه دشمن 40 سال است که پایه‌های دشمنی خود را با ترور و ایجاد رعب و وحشت در کشور ما و سایر کشورهای مسلمان منطقه پایه‌گذاری کرده است، تصریح کرد: دشمنان متخاصم به دنبال این هستند که لحظه‌ای بتوانند نقش مجاهدگونه پاسداران دین و رزمندگان مدافع حرم را کم‌رنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه شهادت درجات جاویدان در جنات را به دنبال دارد، افزود: خون شهدا آب حیاتی است که درخت انقلاب اسلامی را تنومندتر خواهد کرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ایثار و از خودگذشتگی سیدالشهداء(ع) در صحنه قیام عاشورا به عنوان بهترین الگوی شهدای انقلاب، دفاع مقدس و بیداری اسلامی بوده است.

وی با ابراز اینکه عاشق کاری را انجام می‌دهد که معشوق می‌پسندد، گفت: شهدا به خاطر خدا و رسیدن به کمال انسانی از همه تعلقات دنیایی گذشتند و به مقام آسمانی و الهی رسیدند؛ پیرو مکتب حسینی نمی‌تواند کاری کند که مخالف دستور خدا و اهل بیت رسول خدا(ص) باشد.

وظایف خادمان فاطمی و حسینی برای حفظ استقلال کشور

سخنران «اجتماع بزرگ فاطمیون» بوشهر با تاکید بر اینکه افشاگری و روشنگری از خیانت‌های دشمنان نظام یکی از وظایف خادمان فاطمی و خادمان حسینی برای حفظ استقلال کشور و آرمان‌های ارزشی دین اسلام است، اظهار کرد: دفاع از رهنمودهای راهبردی رهبر فرزانه در شرایط تهاجمات استکباری جهان سلطه بر ولایتمداران، واجب کفایی است.

وی راه شناخت مبنایی و منظومه فکری، عملی و توحیدی سیره و زندگی حضرت زهرا(س) را یکی از علمای دینی، جوانان مدافع دین اسلام دانست و گفت: پیام شهادت حضرت صدیقه کبری، زهرای اطهر(س) این است که دین نیاز به پاسداری دارد.

آیه شریفه «وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ» مصداق اسدالله الغالب(ع) است

محمود کریمی، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: آیه شریفه «وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ» مصداق شخصیت حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) است و علم الهی حضرت اسد‌الله الغالب‌(ع) در تمام جامعه جاری و جوشان است.

کریمی در ادامه خطاب به جوانان تأکید کرد: علم‌آموزی را در سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهید و سعی کنید تحصیلات عالیه خود را در رشته‌های کاربردی و تخصصی فرا بگیرید تا بتوانید با توانمندی بالا به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنید و با این حرکت فراگیری علمی موجب خوشنودی دل امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشید.

وی تصریح کرد: والدین می‌بایست برای رشد و تعلیم فرزندان خود از سیره رفتاری و اخلاقی اهل بیت(ع) بهره‌برداری کنند و نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

ضرورت مطالعه بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب»

مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیان کرد: جوانان جامعه به‌خصوص جوانان دانش‌آموز و دانشجو نسبت به بیانه راهبردی «گام دوم انقلاب» توجه ویژه داشته باشند و با دقت و هوشیارانه آن را قرائت و مطالعه کنند و با تشکیل حلقه‌های علمی به تبیین و تحلیل این بیانیه ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی بپردازند.

بیشتر بخوانید: رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ای مهم به‌مناسبت چهل‌سالگی انقلاب با جوانان ایران سخن گفتند

مرثیه‌سرایی کریمی در اجتماع بزرگ فاطمیون بوشهر

یادآور می‌شود، در پایان این آئین، محمود کریمی، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  دعای آل یاسین را قرائت کرد و همچنین در وصف اهل بیت پیامبر اسلام(ص) به مرثیه‌سرایی پرداخت.

حامد فکوری

عکاس: حسین شریفی نسب

captcha