آغاز ثبت‌نام اینترنتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3790349
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

آغاز ثبت‌نام اینترنتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام اینترنتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سامانه www.quraniran.ir خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان این خبر گفت: چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.
وی افزود: این مسابقات در بخش معارفی نیز در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار می‌شود.
امیری اظهار کرد: در بخش نغمات دینی نیز رشته‌های همسرایی و هم‌‌خوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه و انشاد انفرادی تعریف شده است که در بخش بانوان فقط رشته همسرایی برگزار می‌شود، اما در بخش آقایان رقابت‌ها در هر سه رشته برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه هر شرکت‌کننده مجاز خواهد بود در یک رشته از یکی از بخش‌ها شرکت داشته باشد، تصریح کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی در شهر قم و مرحله نهایی نیز به میزبانی استان اصفهان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ است و مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی روز نهم اسفندماه و همزمان با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.
امیری اظهار کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این مسابقات به پایگاه اطلاع‌رسانی www.quraniran.ir یا ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، در چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف سجاد براتی از چهارمحال و بختیاری حائز رتبه چهارم رشته دعاخوانی در مرحله کشوری شد.
انتهای پیام

captcha