ثبت ۲۰۰ بقعه متبرکه/ تربیت ۱۸۰ مربی متخصص قرآنی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3790372
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

ثبت ۲۰۰ بقعه متبرکه/ تربیت ۱۸۰ مربی متخصص قرآنی در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه در سطح استان ۲۰۰ بقعه متبرکه به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۱۰۰ بقعه متبرکه فعال است.

ثبت 200 بقاع متبرکه/تربیت 180 مربی متخصص قرآنی در آذربایجان‌شرقی

محمدعلی فاضلی نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه انقلاب ما بر خلاف سایر انقلاب‌ها فرهنگی است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا فعالیت می‌کند و فعالیت‌های فرهنگی آن در بخش‌های مختلف چشمگیر است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد اوقاف قبلاً برگزاری مسابقات بود، ادامه داد: اکنون این سازمان به‌صورت جدی به موضوع آموزش ورود کرده و برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب امسال با همکاری سایر دستگاه‌ها طرح بشارت و حفظ جزء 30 را برگزار می‌کند.
فاضلی نسب‌ با اشاره به تربیت 180 مربی متخصص قرآنی در استان و اعزام آن‌ها به قم طی سال‌جاری، گفت: اعزام مربیان قرآنی به کانون اصلاح و تربیت و ارائه آموزش‌های قرآنی به حدود یک هزار نفر از زندانیان و اجرای مسابقه‌های دانش‌آموزی از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی شبکه مجازی حفظ قرآن طی حدود یک سال اخیر خبر داد و افزود: تاکنون 380 نفر از طریق شبکه مجازی و تلفنی موفق به حفظ یک تا 30 جزء قرآن شده‌اند.
فاضلی نسب با بیان اینکه پیش از انقلاب امامزاده‌ها فرسوده و مخروبه شده بود، گفت: در حوزه امامزادگان در 2 بخش عمران و آبادانی و فرهنگی اقدام می‌شود که از جمله آن‌ها اجرا، احیاء و مرمت امامزادگان و اجرای طرح‌های گردشگری مذهبی، آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی و ولایت علوی در آن‌هاست.
وی با اشاره به اینکه در سطح آذربایجان شرقی 200 بقاع متبرکه به ثبت رسیده است، یادآوری کرد: از این تعداد 100 بقعه متبرکه فعال است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بیان کرد: تمامی مجموعه فعالیت‌های اوقاف در راستای عمل به نیات واقفان انجام می‌شود و در سال‌های اخیر این کار به‌صورت سازمان‌دهی روی می‌دهد.
انتهای پیام

captcha