نظام آموزشی متناسب با پیشرفت‌های علمی دنیا توسعه یابد
کد خبر: 3790378
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

نظام آموزشی متناسب با پیشرفت‌های علمی دنیا توسعه یابد

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه امروزه دنیای علم و فناوری هر لحظه در حال پیشرفت است، گفت: نظام آموزشی ما نیز باید با پیشرفت‌های علمی دنیا توسعه پیدا کند.

نظام آموزشی متناسب با پیشرفت‌های علمی دنیا توسعه یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، یوسف قاسمی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل، روز گذشته، ۲۶ بهمن‌ماه در همایش کارشناسان فناوری نواحی و مناطق استان ضمن تشکر از حاضران به جهت فعالیت‌های سازنده در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آموزش و پرورش استان، گفت: مدارس برای هم‌سو شدن با پیشرفت‌های علمی دنیا بایستی از روش‌های قدیمی دوری کرده و استفاده از فناوری‌های روز را جایگزین کند.
قاسمی در ادامه با بیان اینکه تغییر نگرش استفاده از فناوری‌های نوین باید از مدارس شروع شود، افزود: این وظیفه برعهده کارشناسان حوزه فناوری است که باید زمینه این تغییر را بین مدیران مدارس با استفاده از راهکار‌های مختلف ایجاد کنند.
وی همچنین به توسعه دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری تأکید و بیان کرد: این توسعه شفاف‌سازی و کاهش مشکلات مراجعان را در پی خواهد داشت.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل از کارشناسان خواست تا مدارس فعال در حوزه هوشمند‌سازی را به دیگر مدیران معرفی کنند تا تبادل تجربیات در این حوزه بین مدارس اتفاق بیفتد.
قاسمی در ادامه از راه اندازی سامانه انتخاب معلمان نمونه در استان خبر داد و گفت: حضور مستمر کارشناسان در مدارس و بازدید از حوزه فناوری و هوشمندسازی واحد‌های آموزشی و نیز ارائه بازخورد در اولویت قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha