ساختار بودجه با توجه به منویات مقام معظم رهبری تغییر می‌یابد
کد خبر: 3790394
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

ساختار بودجه با توجه به منویات مقام معظم رهبری تغییر می‌یابد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به اینکه ساختار بودجه با توجه به نیازسنجی که مقام معظم رهبری داشته باید تغییر پیدا کند،گفت: مجلس هم با این نظر موافق است.

ساختار بودجه با توجه به منویات مقام معظم رهبری تغییر می‌یابدعلی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به نظرات رهبری درباره اصلاح بودجه، اظهار کرد: ساختار بودجه با توجه به نیازسنجی که مقام معظم رهبری داشته باید تغییر پیدا کند و مجلس هم با این نظر موافق است و دولت نیز باید کمک کند.
وی افزود: با توجه بر شرایط حاکم بر منابع و مصارف دستگاه‌ها و لزوم بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، ایجاد شفافیت، دارا بودن انظباط مالی، نظارت بر بودجه و جهت‌گیری بودجه به نفع قشر متوسط و ضعیف جامعه مقام معظم رهبری خواستار اصلاح ساختار بودجه شده است.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه بودجه به مسائل عمده و مبتلا به که در جامعه وجود دارد به ویژه مسائل اقتصادی بحث سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، وظیفه‌مندی که برعهده دستگاه‌ها است و به طور کلی جامعیت بودجه برای اینکه بتواند قوانین بالادستی را تأیید کند و سایر قوانین بالادستی در بودجه باشد جزو مسائلی است که در مجلس با توجه به نظرات مقام معظم رهبری راجع به آن بحث می‌شود.
یوسف‌نژاد گفت: در فرایند تصویب بودجه احتمالاً دیدگاهی وجود دارد که چون این تصویب بودجه از مجلس باید وارد کمسیون‌ها شود و بعد از آن وارد کمسیون تخصصی و سپس صحن علنی و در برخی از مواقع از مجمع تشخیص مصلحت نیز نظرخواهی شود از جمله مواردی است که در اصلاح تغییر ساختار بودجه قابل طرح است.
انتهای پیام

captcha