مسابقات قرآن اهالی مساجد فارس برگزار شد/ رقابت ۵۰۰ نفر
کد خبر: 3790415
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

مسابقات قرآن اهالی مساجد فارس برگزار شد/ رقابت ۵۰۰ نفر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» ویژه اعضای كانون‌های مساجد استان فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مسئول كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» ویژه اعضای كانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: این مسابقات روز گذشته، 26 بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
وی با بیان اینكه 536 نفر از قرآنیان اهالی مساجد فارس در این مرحله به رقابت پرداختند، افزود: این مسابقات در ۲ رده سنی هفت تا 16 و همچنین 16 تا 30 سال برگزار شد كه برگزیدگان این مرحله به مرحله كشوری راه پیدا خواهند كرد.
امیدی با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: رشته امتحانی رده سنی هفت تا 16 سال شامل اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات، صحیح‌خوانی اذکار و حفظ جزء 30 است که در بخش بانوان داوطلبان در همین رشته‌ها به جز اذان با یكدیگر رقابت كردند.
مسئول كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس ادامه داد: همچنین رشته قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل جزو رشته‌های امتحانی رده سنی 16 تا 30 سال است که بخش بانوان رشته تحقیق را نداشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت عمل به آیات قرآن را یادآور شد و گفت: اگر کسی به آنچه که در قرآن است عمل کند به رحمت واسعه خداوند دست می‌یابد و تمسک به قرآن باعث می‌شود که انسان به اوج معنی عبودیت و بندگی برسد.
انتهای پیام

captcha